Gas - Zauberberg (1997)

5. Untitled (8:04)
  6. Untitled (7:23)
  7. Untitled (9:32)
avatar van John Doe
Begint met een mooie lichte track, wordt daarna zwaar en donker, maar eindigt weer geruststellend. Als een trip gone bad. Heel mooi (ambient techno) album uit de immer kwalitatieve serie.

avatar van MJ_DA_MAN
Minste Gas-plaat die ik tot nu toe ken, alhoewel ik het het beste de minst goede kan noemen want ik vind het nog steeds een ruime 3,5* waard. Een verhoging in de toekomst is ook zeer reeël.

avatar van Poa
Poa
Wat mij betreft juist de beste Gas. Het geheel is een stukje donkerder dan zijn andere platen, en dat vind ik eigenlijk wel goed bij zijn muziek passen. Waar de aandacht bij Königsforst bijvoorbeeld soms heel even verslapt, word ik hier diep ingezogen. Tracks 2 t/m 7 zijn best wel intens.

avatar van John Doe
Via de boxset release van eind afgelopen jaar heeft dit album met name een zeer fijne (re)release gekregen. Er zijn langere versies en een voor mij mooiere mastering die het wat cleaner, subtieler en meer transparant laat klinken. Königsforst heeft bij de rerelease echter hetzelfde bronmateriaal (en tracktijden). Pop heeft wel fijn wat langere versies, maar vind ik niet zo verbeterd door de andere mastering, misschien een paar tracks. Oeioei wat is het weer genieten van deze plaat.

avatar van Gyzzz
Niet veel albums hebben zo'n berustende weg naar buiten als Zauberberg 7 is.

Voor mij het hoogtepunt van een sowieso absurd goede en intense plaat.