Shitdisco - Kingdom of Fear (2007)

Dance / Rock
Label: Fierce Panda

1. I Know Kung Fu (2:53)
  2. Reactor Party (3:06)
  3. Disco Blood (4:30)
  4. 72 Virgins (3:28)
  5. Dream of Infinity (3:43)
  6. 3D Sex Show (3:35)
  7. Lover of Others (3:38)
  8. Another (4:20)
  9. OK (4:02)
  10. Fear of the Future (3:55)
avatar van UndahCovah
GRMBL, ik had deze plaat al toegevoegd maar het het plaatje was nooit goed. Toen had ik eindelijk een goed plaatje en toen heeft die rat van een broer van mij (KampF) hem snel gejat.

Maar over de plaat:

Echt een hele goede plaat. Het lijkt heel erg veel op Klaxons maar shitdisco maakt beter dansbare muziek. Als ik nog eens naar een disco ga dan mogen hun er wel zijn. Gegarandeerde een nachtje dansen.

Vanaf de eerste draaitbeurt vond ik dit album al geweldig. Vanaf het eerst nummer wordt je meegezogen in een stroomversnelling van lekkere baslijntjes en goede synthesizer. De zanger kan net zo goed schreeuwen als de zanger van de Kaiser Chiefs en dat maakt deze plaat echt lekker.

Weer een goed album uit het nieuwe genre New-Rave. Ik denk dat ik maar eens ga checken wat er nog meer uitkomt onder de vlag van New-Rave want zowel Klaxons als Shitdisco spraken mij erg aan.

Wat namen:

Crystal Castles
Simian Mobile Disco
Sebastian
Boys Noize
MSTRKRFT

Ik heb Shitdisco trouwens wel 's live gezien, maar was er niet zo enorm van onder de indruk (gewoon een leuk bandje). Maar ben toch wel benieuwd naar dit album, hoor uit verschillende hoeken dat het verrassend goed is.

*Laura*
Ik heb alleen nog maar wat demo's gehoord van Shitdisco en hoewel die niet wereldschokkend waren, kon ik ze ook zeker niet slecht noemen. Ik ben dus ook erg benieuwd naar het album.

avatar van luc011190
Ik zou Reactor Party bijna wereldschokkend kunnen noemen, wát een fantastisch nummer is dat!

Naar de rest ben ik ook wel benieuwd, hoewel ik niet zo onder de indruk was van dat Kung Fu-nummer.

De eerste 3 nummers heb ik al een jaar geleden als demo gehoort, en t klonk zeker niet slecht, maar toch weer niet zo leuk als b.v. Klaxons. Ben benieuwd of het album dat niveau wel haalt.

avatar van otherfool
1,5
Reactor Party is idd geweldig! Zag ze op Eurosonic en ze komen op 5 mei weer naar Groningen... benieuwd naar dit plaatje!

'ok' is niet slecht. In de stijl van 'klaxons', maar zeker niet minder.

de clip is geniaal!

Sneeep schreef:
de clip is geniaal!

Idd echt heel fijn

avatar van we tigers
bedoel je die clip met die pop-up-boekjes? die is inderdaad helemaal fantastisch!

avatar van Clemens
Dance????
eerder indie!
Doet idd denken aan 'de klaxons'
OK is echter wel het hoogtepunt van het album!

avatar van Reint
New-Rave? Juist. Gewoon een ge-elektroniseerde Gang of Four-kopieerder (postpunk naar mijn mening dus). Aanstekelijk wel. Maar niet erg origineel. Integendeel.

aidoo
Heerlijke opgefokte plaat voor tijdens het sporten

avatar van UndahCovah
Clemens schreef:
Dance????
eerder indie!
Doet idd denken aan 'de klaxons'
OK is echter wel het hoogtepunt van het album!

Ik moest de keuze maken tussen dance en indie... aangezien anderen ze eerder omschreven als dance dan indie heb ik toch maar voor dance gekozen

Indie/Dance ?

avatar van Reint
O nee, Indie is geen genre hier.

avatar van Irish
omdat new/nu/neu rave nu helemaal 'in' is wordt het zo genoemd. tsja, het is wel zo. al die glowsticks etc..

Ok is een erg lekker nummer.
de rest ook wel, eerst even vaker luisteren voor de definitieve stem.

avatar van Irish

We Smoke Fags
Hadouken!

avatar van otherfool
1,5
Manneman wat een tegenvaller. Live dus 2x gezien en 2x genoten, op deze vlakke plaat blijft er bijna niets van over. Geef mij die strakke Klaxons dan maar...

1,5*.

Ranzingheden en ADHD ovehersen op deze geflipte plaat, toch zeer aardig.

yoeridedeygere
Dit is alleszins meer 'new-rave' dan Klaxons. Wanneer ik dat album voor het eerst beluisterde dacht ik meteen hoe ze live zouden klinken. De songs bevatten jammergenoeg niet de klasse van Klaxons. Ik denk dan ook dat ze live geweldig moeten zijn en ik zou ze dan ook graag eens in de toekomst zien (ook al zijn hier bovenstaande reacties niet erg positief over Shitdisco - Live)

Ik had nog niet gestemd, dus hierbij mijn stem. Leuk album, lekker onzinnige teksten lekker opzwepend. Met hoogtepunte, OK, Reactor Party, Kung-Fu en Lovers Of Others

Dean F. Abbot
goeie plaat.

alle nummers zijn goed. op "another" na, wat toch wel saai word na een paar luisterbeurten.

JustaRascal
Het album vind ik middelmatig en de DJ set die ik ze laatst heb zien spelen was een ware catastrophe.

avatar van Silver
elektronishe en (veel) mindere versie van Gang of Four.

maar toch wel lekker.