Plaid - Tekkon Kinkreet (2006)

Score
Label: Aniplex

1. This City (7:24)
  2. Rat's Step (4:59)
  3. This City Is Hell (2:49)
  4. Brothers Chase (5:10)
  5. Butterfly (3:07)
  6. Oasis (2:45)
  7. Beginning (3:22)
  8. Snakeing (3:10)
  9. Open Kastle (4:14)
  10. Assassouts (4:55)
  11. Safety in Solitude (4:19)
  12. Where? (5:30)
  13. White's Dream (6:35)
avatar van John Doe
Mooi hoor. het album Greedy Baby hiervoor stelde menigeen licht teleur. Deze score voor een Japanse anime is andere koek. Mooie melodieën, aangename nummers.

avatar van John Doe
Ja... als het aan de soundtrack van Plaid ligt wordt dit een erg sfeervolle en kwalitatieve film De track lopen naadloos in elkaar over terwijl er goede afwisseling is. Je wordt er ingezogen, maar de aandacht blijft richtbaar is op iets anders, zoals goede film- of achtergrondmuziek betaamd. Wat muzikale uitdagendheid betreft is dit easy listening en soms zou er ook wel iets meer mogen gebeuren, maar het blijft over het geheel mooi. Elk nummer.

avatar van tovenaar
En dan ook nog een remix-OST op de markt brengen met een remix van Vex'd. Pwoah, zin in deze flm! En dit is inderdaad een leuke soundtrack.

avatar van Twilight
Erg goede score! Prachtig en enorm sfeervol. Vooral White's Dream vind ik schitterend.

avatar van Gizzmann
'White's Dream' doet me op de een of andere manier heel erg denken aan de stijl van Ochre

avatar van John Doe
dat is ook wel één van de nummers van het afgelopen jaar voor mij

avatar van Twilight
Safety in Solitude vind ik trouwens ook erg mooi.

avatar van luc011190
Rat's Step

avatar van Visnet
Gister de film maar weer even aangezien, 3e of 4e keer nu, weet op momenten nog steeds kippenvel te veroorzaken, waarscheinlijk nog meer zelfs dan de eerste zit. Deze soundtrack heeft daar zeker een aandeel in! Het stuk dat Black op die hoogspanningmast staat en White word afgevoerd.. Zo mooi... (zowel muzikaal als visueel)

avatar van Nakur
Ik heb de film nog niet gezien, maar sinds enkele weken luister ik regelmatig naar de OST. Fijne plaat, en mijn eerste kennismaking met Plaid

BrotherJohn
Veruit het meest consistente album van Plaid dat ik heb gehoord. Van begin tot eind sterk, sfeervol en betoverend. Opvallend dat ze de inspiratie en overtuiging voor een perfect album opeens wel hebben als ze thematisch aan de slag gaan voor een score. 4,5*