Marty Friedman - One Bad M.F. Live!! (2018)

Rock / Metal
Label: Prosthetic

1. Street Demon (4:00)
  2. Elixir (4:27)
  3. Amagi Goe (5:12)
  4. Inferno (5:59)
  5. Self Pollution (5:32)
  6. Devil Take Tomorrow (5:07)
  7. Mutation Medley (8:30)
  8. Ripped Medley (5:10)
  9. Whiteworm (5:05)
  10. Undertow (4:53)
  11. Dragon Mistress (9:27)
  12. Kaeritakunatta Yo (8:10)
  13. Hyper Doom * (2:45)
  14. Stigmata Addiction * (7:27)
totale tijdsduur: 1:11:32 (1:21:44)
avatar van gigage
Een jaar na zijn Wall of Sound album brengt ex megadeth shredder Marty Friedman van die tour een live album uit omdat hij dat het meest ultieme album vindt die hij ooit bij elkaar heeft geshred. Op dat album nam M.F. geregeld gas terug maar dat lijkt de begenadigde snarenplukker hier niet van plan te zijn. Door Mexico stad kent de voorbij razende TGV de eerste 25 minuten geen tussenstop. Bij het prachtige Devil take tomorrow krijg je de tijd voor de verkoelende Corona en daarna wordt er een medley ingezet met bekende internationale tradititionals en de tornado of souls riff en de daarbijbehorende (beste) solo (allertijden). Bij de volgende medley hoor je oa Queen en Boston. Tijd om weer in te stappen lijkt me.
Dragons Mistress is een oudje uit 1988, een leuk wederhoren, al zeg ik het zelf, want de nadruk ligt toch vooral op de laatste albums (zoals Loudspeaker, Inferno en Wall of Sound)
Met Kaeritakunatta yo (I want go home) lijkt MF al shreddend afscheid te nemen.
Tja, het is een leuke set, de medleys zullen het vooral goed doen als je erbij bent in de zaal. Friedman speelt geweldig, het vuur in het begin de melodie aan het eind.