King Dude - Music to Make War To (2018)

Folk / Roots
Label: Ván

1. Time to Go to War (4:09)
  2. Velvet Rope (5:02)
  3. Good and Bad (4:31)
  4. I Don't Write Love Songs Anymore (5:07)
  5. Dead on the Chorus (2:41)
  6. Twin Brother of Jesus (5:49)
  7. In the Garden (3:53)
  8. The Castle (3:38)
  9. Let It Burn (3:33)
  10. God Like Me (3:13)
avatar van cornucopia
Prettig. Darkwavefolk met een occult sausje. Ik vind het een vooruitgang tov vorig werk.

avatar van Chameleon Day
Opener doet aan The National denken. The Slow Show komt ook beetje in het gehoor. 'Velvet Rope' doet wat aan ILiKETRAINS denken. Het derde nummer neigt met zijn jazzy sfeer weer wat naar Nick Cave. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Dit zou de post-punk georiënteerde luisteraar onder u misschien wel eens aan kunnen spreken.

Aanduiding folk/roots slaat nergens op.

avatar van Alicia
King Dude bedient zich van heel veel verschillende stijlen: deathrock, post-punk, neofolk, blues, americana, country etc. en roert dit driftig door elkaar in zijn pikzwarte kookpot hangend boven een knisperend kampvuurtje. Mede doordat hij dit doet, weet ik ook niet wat ik er van moet vinden. Anderen zullen het misschien kunnen waarderen, voor mij is dit teveel een ratjetoe. De meer post-punk nummers zijn wel aardig.