The Midnight - Kids (2018)

Electronic / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. Youth (3:09)
  2. Wave (4:31)
  3. Kids (Prelude) (2:13)
  4. Lost Boy (4:37)
  5. Saturday Mornings [Interlude] (0:57)
  6. Explorers (4:16)
  7. America 2 (4:01)
  8. Arcade Dreams (4:03)
  9. Kids [Reprise] (6:04)
avatar van Harlequin
Compacte plaat welke het beste tot zijn recht komt wanneer het in z'n geheel wordt afgespeeld, van begin tot eind. Als losse tracks misschien minder bijzonder dan sommige van andere platen, maar als album in z'n geheel echt fantastisch en mijn favoriet van The Midnight.

Alle tracks passen qua sfeer goed bij elkaar en vloeien precies goed in elkaar over. Hierdoor en door de samples van oude commercials en tv-berichten ontstaat een ongeëvenaard nostalgische 80's feel. En de artwork van de LP-hoes is ook echt heel erg nice.

De briljante titeltrack 'Kids (reprise)' waarmee dit album afsluit is een perfecte track op de perfecte plaats op dit album; het brengt je trip naar de jaren 80 tot een emotioneel hoogtepunt om zomaar ineens weer afgelopen te zijn en je achter te laten met kippenvel en weemoedige verlangens naar je jeugd.

Al met al een 'pareltje' van de meest originele synthwave band die er momenteel is.

avatar van Man of Sorrows
Schrijf Monsters ook niet af, ik ga niet mee in de negatieve comments omtrent die plaat. 'Kids' is beslist geen slechte LP, maar stond destijds wat in de schaduw van hun classic (Endless Summer). Ik moet 'm maar nog eens een draaibeurt geven. Wel een überbandje dit.

avatar van Juul1998B
Leentjesbuur bij de 80s maar dat vind ik juist prachtig, hoort wel bij het synthwave genre waar the midnight zich in bevindt.