Grant Lee Buffalo - Mighty Joe Moon (1994)

Label: Slash

1. Lone Star Song (4:35)
  2. Mockingbirds (4:42)
  3. It's the Life (2:57)
  4. Sing Along (4:26)
  5. Mighty Joe Moon (2:49)
  6. Demon Called Deception (2:51)
  7. Lady Godiva and Me (5:02)
  8. Drag (3:05)
  9. Last Days of Tecumseh (1:02)
  10. Happiness (3:02)
  11. Honey Don't Think (2:44)
  12. Side by Side (6:54)
  13. Rock of Ages (4:14)
avatar van VanDeGriend
Prima album. Mooie stem, meeslepende songs. Een raadsel waarom deze groep niet net zo groot is geworden als pakweg R.E.M.

DonDijk
eerste indruk is tegenvallend, nog maar eens luisteren.

coole cd zeg, goeie stem, leuke instrumenten. 3.5

avatar van VanDeGriend
Precies

gekocht van jou rob

avatar van Dielie
heb die ook nog ergens liggen, moet em nog maar eens luisteren, niet direct mijn thee ma goe

avatar van Dudeness
Erg constante, degelijke pop-rock-folk plaat die dreigt in vergetelheid te geraken. Iets wat best wel jammer zou zijn.

Van mij krijgt ie een 4 hoor...

'Mockingbirds' is mooi

vorige week nog keer geprobeerd, mooie plaat, eigenlijk zeer sterk album

Kosinski
Dielie schreef:
vorige week nog keer geprobeerd, mooie plaat, eigenlijk zeer sterk album

Helemaal mee eens, ondergewaarderd en bijna vergeten album.
Prachtige zang en sterke songs. Lone Star Song is klassiek.

avatar van barrett
Hier moet ik met andere woorden een achterna

avatar van EttaJamesBrown
likeahurricane schreef:
Live in Zeist:

Mooie opname!

avatar van Hanszel
Tijdlang niet geluisterd, nu weer eens uit de kast getrokken, op de bank gaan zitten en dit vol aandacht tot me door laten dringen. Dat dit zó mooi was... Herontdekking van het jaar

avatar van milesdavisjr
De opvolger van het redelijk succesvolle debuut; Fuzzy. Mighty Joe Moon is naar mijn mening toch minder sterk. Met Lone Star Song en Mockingbirds opent de plaat prima. Wat het album echter opbreekt is een groot eenvorming middenblok met alleen Demon Called Deception als uitschieter. De laatste 3 nummers zijn echter weer top, met Rock of Ages als prijsknaller. Grant Lee Buffalo raakte echter ook al weer vrij snel in de vergetelheid, daar zal het onevenwichtige materiaal van de opvolgende platen ook mee te maken hebben gehad. Met Lone Star Song, Demon Called Deception, Side by Side en Rock of Ages kon de band wel enkele juweeltjes van songs toevoegen aan hun oeuvre. Het debuut is wat mij betreft over de hele linie sterker en vormt wat meer een geheel. Teveel Folk en Americana voor het grote publiek, het ontbreken van een scherp randje voor het alternatieve publiek en een wat minder tot de verbeelding sprekende zanger zullen een doorbraak in Europa naar mijn mening in de weg hebben gezeten.

avatar van R-Know
Heerlijke plaat!