Annie Lennox - Diva (1992)

Label: Arista

1. Why (4:52)
  2. Walking on Broken Glass (4:12)
  3. Precious (5:08)
  4. Legend in My Living Room (3:45)
  5. Cold (4:20)
  6. Money Can't Buy It (4:58)
  7. Little Bird (4:58)
  8. Primitive (4:16)
  9. Stay by Me (6:26)
  10. The Gift (4:52)
  11. Keep Young and Beautiful (2:17)
Why [

avatar van VanDeGriend
Deze hele cd is erg prima. Daar kunnen de Dido's van deze wereld nog niet tegen op, laat staan de Melua's en cs.

Mooie plaat, heb dit grijsgedraaid vroeger.

avatar van FunkStar
Lekkere cd met de singles Why, Walking on Broken Glass, Cold en Precious!

Redelijke cd. Ik hoor ze liever solo dan bij de Eurythmics. 3/5.

avatar van dix
1,5
dix
als ik why hoor heb ik steeds het idee dat er ergens een vliegtuig door een flat vliegt

avatar van musicfriek
Prima album van deze zangeres. Haar eerste solo-album en het is ook gelijk haar beste. Why is een prachtige gevoelige ballad. Verder staan er behoorlijke popsongs op zoals Walking on Broken Glass, Little Bird en Cold. Draai het nog wel af en toe. 3,5*

avatar van brooklyn
dix schreef:

why?

een juweeltje van een plaat,annie lennox heeft mij altijd kunnen bekoren,ze heeft gewoon een geweldige stem

avatar van rudiger

monique schreef:

Vind ik ook, haar stem verveelt me echt nooit of nooit.
Misschien wel haar mooiste solo-plaat; ****

avatar van LucM
Zeer goed solo-album van Annie Lennox vooral vanwege haar prachtige soulvolle stem, dit doet niet onder voor haar werk bij Eurythmics. "Why" vind ik een prachtige ballad.

Prima easy listening plaatje met naast de bekende singles het erg serene en mooie Primitive (de uitschieter voor mij).

avatar van FunkStar
Legend in My Living Room draai ik de laatste tijd erg grijs! Heerlijk opzwepend nummer..

Father McKenzie
Puik debuutalbum van La Lennox!

avatar van musicfriek
Nou, da's wel heel erg toevallig zeg, Why draait hier nu

Blijft een pareltje hoor!

avatar van echoes
rudiger schreef:
bekijk ook eens de fantastische live uitvoering van WHY op de dvd live 8 .

Kippenvel!! Absoluut één van de hoogtepunten van Live 8. Het filmpje erbij helpt natuurlijk wel, maar jezimukrezie wat een stem en wat een enorm indrukwekkende pauze in het nummer als ze ineens stopt: "This is how I feel !!....." Oef!!

Father McKenzie
Ja, die Madame heeft nogal een stem hé!!

avatar van Osiris Apis
Ik hoorde enkele weken geleden 'Little Bird' in de film 'Striptease' met Demi Moore. Dat vind ik stiekem wel een erg leuk nummer. Vooral de synth melodie.

avatar van Boomschors
Beetje jammer van dat laatste nummer, wat een rommel... Verder best een aardig album.

1,5
Was al bekend met Why, Walking en natuurlijk The Eurythmics. Wat valt de rest van dit album dan tegen zeg. Met deze stem moet toch meer mogelijk zijn. Iets meer experimenteren graag Annie.

avatar van Leptop
rudiger schreef:
bekijk ook eens de fantastische live uitvoering van WHY op de dvd live 8 .

Voor mij 1 van de allermooiste stukjes livemuziek die ik ooit gezien en gehoord heb...

avatar van pureshores
ja, met haar achtergrond in het achterhoofd had de produktie misschien allemaal wel wat gedurfder mogen zijn ipv zo sky radio friendly. Desondanks staan hier wel wat puike singles op (Precious, Little bird), het nummer Why heeft mij nooit wat gedaan.
En inderdaad, La lennox steekt ver boven Dido the bore uit

avatar van edeleteee
Geweldige zangeres, ik ben een groot fan van haar! Mijn favoriete cd's van haar zijn de live cd's live in Central Park en de unplugged versie. Live is ze zo dynamisch en de band speelt zo goed! Ik heb haar meerdere malen live gezien en ze zingt fantastisch(speelt ook piano). Op deze cd zijn "cold" en "the gift" mijn favorieten, prachtige songs!