Angèle - Brol (2018)

België
Uitgebracht in eigen beheer

1. La Thune (3:21)
  2. Balance Ton Quoi (3:09)
  3. Jalousie (3:45)
  4. Tout Oublier (3:22)

met Roméo Elvis

5. La Loi de Murphy (3:15)
  6. Nombreux (3:12)
  7. Victime des Réseaux (3:22)
  8. Les Matins (2:55)
  9. Je Veux Tes Yeux (3:25)
  10. Ta Reine (3:33)
  11. Flemme (4:16)
  12. Flou (3:16)
  13. Perdus * (3:03)
  14. Oui Ou Non * (3:16)
  15. Insomnies * (3:32)
  16. Tu Me Regardes * (3:12)
  17. J'Entends * (3:37)
  18. Que du Love * (2:33)

met Kiddy Smile

19. Ta Reine [Version Orchestrale] * (4:31)
avatar van E-Clect-Eddy
Haar mooie, zoetige stem klinkt wat als Cœur de Pirate.

Downtempo / mellow (Synth) Pop en soms zoals in La Thune een flinke teug Reggae. De synths zijn alom aanwezig maar niet te dominant en door het lage tempo in de nummers kan het niet echt voor Synthpop doorgaan.

avatar van Flower Market
Tout Oublier is duidelijk direct een hit.

De rest moest een paar keer worden beluisterd, maar vooral La Thune en Jalousie zijn best wel mooie pareltjes.

En altijd +0,5 ster als men hun eigen muziek schrijft.

avatar van Vinck
Angèle is een zeer veelbelovende dame! Jammer dat dit album onopgemerkt voorbij lijkt te gaan hier op MuMe. 'Tout Oublier' is op YouTube maar liefst 66 miljoen keer bekeken.

avatar van Venceremos
Als het dan maar géén brol is.

avatar van joko150
door de NOS ben ik bij Angele gekomen, omdat ze het nummer Balance Ton Quoi bij het WK vrouwenvoetbal gebruiken. Ik moet zeggen hier staan echt goeie nummers op, zeker iemand om in de gaten te houden

avatar van grovonion
Dit is best een album met een groot aandeel radio-hits. Als regelmatige stubru luisteraar valt dat waarschijnlijk wat meer op.

avatar van Lambchop
Waanzinnig album, heerlijke fluisterstem en mooie melodieën. La thune is zo lekker.

EX BEASTER
Inderdaad Brol.....

avatar van AOVV
Best een mooi debuut van Angèle, zeker het begin klinkt veelbelovend. Angèle's wat hese, fluisterachtige stem charmeert me erg, de teksten zijn geëngageerd en relevant, en de nummers zijn boeiend, afwisselend en aanstekelijk. De singles La Thune, Balance Ton Quoi en Tout Oublier (met haar broer Roméo Elvis) steken er wel bovenuit. Richting het einde gaat het allemaal wat slepen en iets meer op sfeer inzetten, heb ik de indruk, maar ook daar is niks mis mee.

3,5 sterren