William C. Beeley - Gallivantin' (1972)

1 stem

Folk
Label: North Park

1. You Ain't Goin' Nowhere (2:20)
  2. Gallivanter (2:24)
  3. Summer Colored Skin (2:26)
  4. Walk (2:16)
  5. And Then I'll Be Gone (2:18)
  6. Carol (2:41)
  7. Easter Sunday Song (2:14)
  8. Seasons Are of Never (2:58)
  9. Weathered Lady (4:10)
  10. Little Wheel Spin and Spin / Co'dine (10:24)
avatar van nlkink
Voor de liefhebbers van Americana! De uit Texas afkomstige William C. Beeley bracht in 1971 in wat nu 'eigen beheer' wordt genoemd dit album uit in een oplage van 200 stuks. Waarschijnlijk heeft hij ze weten te slijten aan vrienden, familie en luisteraars na afloop van een optreden. Een doorbraak bleef uit.
In 1979 mocht Beeley het van Malaco Records nog eens proberen met Will Beeley* - Passing Dream | Releases | Discogs (nog?!? niet op MM), wederom geen verkoopsucces. Will Beeley trok daaruit zijn conclusies, werd trucker en woont tegenwoordig in New Mexico.
In 2017 bracht het Tompkins Square Label Gallivantin' opnieuw uit op CD en vinyl en toen viel het kwartje wel. Ondertussen is de vinyl uitgave uitverkocht, maar de CD is nog altijd te bestellen.
Voor extra informatie over Will Beeley's Gallivantin':
William C. Beeley - Gallivantin' - tompkinssquare.com