Dan Mangan - More or Less (2018)

Canada
Folk / Pop
Label: Arts & Crafts

1. Lynchpin (4:02)
  2. Peaks & Valleys (3:49)
  3. Just Fear (3:52)
  4. Lay Low (3:17)
  5. Cold in the Summer (3:29)
  6. Troubled Mind (3:07)
  7. Fool for Waiting (4:03)
  8. Can't Not (4:08)
  9. Never Quiet (3:57)
  10. Which Is It (4:35)
avatar van muziekobsessie
Zeer benieuwd naar. Dan mangan gaat mainstream pop maken!

avatar van oceanvolta
muziekobsessie schreef:
Zeer benieuwd naar. Dan mangan gaat mainstream pop maken!

Dat lijkt zo op het eerste gehoor behoorlijk mee te vallen.

avatar van clayhill
Dat zou wat zijn...als dit mainstream is ! Prachtige cd ! Bij het nummer Lay Low moet ik onmiddellijk aan Bell X1 denken en die associatie gaat ook niet meer weg.
Wat een fantastische releases de laatste tijd. Check ook Covenhoven !

avatar van muziekobsessie
Nee inderdaad gelukkig geen mainstream pop. Wel 'n heerlijk broeierig sfeertje. Wat ongelofelijk mooi geproduceerd! Heel warm en lekker donker en spaarzaam. Daar hou ik wel van en dan komt zo'n poppy nummer als troubled mind juist goed uit de verf. Haunted by the melody indeed. Niet meer uit je kop te krijgen. Mooiste nummer is echt 't verstilde lay low waar ik elke keer halo hoor. Misschien wel zijn beste album tot nu toe. Consistenter dan zijn bejubelde 2e album nice, nice, very nice. Toendertijd dan mangan met band n weergaloos optreden zien doen in rotown.

Heerlijk, heerlijk!

Volg 'm sinds 2009 en was een frequent plugger van de plaat Nice, Nice, Very Nice. Zelfs de eerste post over deze artiest op MuMe als ik mezelf een schouderklopje mag geven.
Dan Mangan - Nice, Nice, Very Nice (2009)

Maar dit gaat nog een stapje verder.
Hopelijk kan ik 'm eens live gaan zien.

avatar van clayhill
Ken dat gevoel... had ik met mijn toevoeging van Jesse Marchant. Probeer het nu met Covenhoven, wil nog niet zo lukken. Maar kwaliteit komt altijd bovendrijven. Zo ook dit album van Dan Mangan. Prachtig opgenomen ook !

avatar van Zwaagje
Mctijn schreef:
Heerlijk, heerlijk!

Dan Mangan - Nice, Nice, Very Nice (2009)

Maar dit gaat nog een stapje verder.
Hopelijk kan ik 'm eens live gaan zien.

Dit is niet mijn kopje thee, maar hij treedt op in Paradiso Noord met Laura Gibson; zie de link.
Laura Gibson with Dan Mangan - open.spotify.com

Zwaagje schreef:

Laura Gibson with Dan Mangan - open.spotify.com

Thanks!

avatar van staralfur
Dan Mangan was even van mijn muzikale radar verdwenen, ik heb fijne herinneringen aan zijn optredens op Haldern Pop. Vooral die in Spiegeltent in 2011 was erg fijn. Na een eerste beluistering bevalt More or Less best goed, deze ga ik vaker opzetten.

Prachtige hoes trouwens!

avatar van willymeuf
Wat een fantastisch album is dit zeg! 4,5* voor nu maar zou ook nog hoger kunnen uitpakken! voor mij album van het jaar 2018!

avatar van Mctijn
In mijn top-10 van dit jaar, o.a. dankzij Just Fear en Fool for Waiting. Beetje cheesy, maar vreselijk oprecht. Goede kaas.

Heb wat tuubjes toegevoegd bij de tracks.

avatar van chevy93
muziekobsessie schreef:
Wel 'n heerlijk broeierig sfeertje. Wat ongelofelijk mooi geproduceerd!
Dit dus. Met name de productie onderscheidt dit album van veel vergelijkbare acts in deze scene.