Antimatter - Black Market Enlightenment (2018)

Label: Prophecy

1. The Third Arm (4:57)
  2. Wish I Was Here (6:40)
  3. This Is Not Utopia (6:27)
  4. Partners in Crime (5:49)
  5. Sanctification (7:14)
  6. Existential (7:18)
  7. What Do You Want Me to Do? (2:32)
  8. Between the Atoms (8:24)
  9. Liquid Light (6:13)
avatar van Fluvver
Donker, diepgaand, hypnotiserend en dreigend zijn zo wat woorden die bij me opkomen. Er valt veel te ontdekken op dit album, maar ik luister elke keer weer met genot! Album van het jaar materie!

Inderdaad . Geweldig album. Heb concert in Zoetermeer gezien. Ongelofelijk !!!

Pure klasse

avatar van Rinus
Vind de CD nergens...alleen maar download?

avatar van namsaap
Rinus schreef:
Vind de CD nergens...alleen maar download?

Ik heb de CD hier besteld. Elders lijkt de CD vooralsnog niet verkrijgbaar.

avatar van Alicia
De flac, wav etc. download is nu eindelijk pas verkrijgbaar op Bandcamp. Voor de CD in twee uitvoeringen moet je inderdaad bij Antimatter zelf zijn, zie link bovenbuurman!

avatar van namsaap
namsaap schreef:

Ik heb de CD hier besteld. Elders lijkt de CD vooralsnog niet verkrijgbaar.

Inmiddels ook bij Pop Eye - platenzaak in Hengelo - verkrijgbaar. Johan (eigenaar) heeft een lijntje uitgegooid naar Mick Moss. Volgens hem is een vinylversie ook aanstaande.

Royalengineer
Heb 'm net beluisterd. Muzikaal goed genoeg in het genre, maar dit is een plaat die ik niet vaker ga draaien. Het is geen topper noch een flopper, maar er tussenin, dus (cut).

Vind album Under the Same Sky van Sleeping Pulse beter dan deze.

avatar van RuudS
The Third Arm. Kippenvel!

avatar van james_cameron
Iets steviger en vooral zwaarder dan eerdere albums, met een lekker dreigend sfeertje in de meeste songs. Verder direct herkenbaar als Antimatter, wat zeker niet bedoelt is als kritiek. Wederom een fraai album vol meeslepende songs, ondersteund door fraaie electronica.

avatar van Killeraapje
In de laatste Antimatter nieuwsbrief suggereerde Mick Moss dat hij nu al vol op bezig is met een nieuwe plaat. Ook liet hij vallen dat hij een Unplugged tour gaat doen met een nog niet nader te noemen muzikant van een andere bekende band.

Wow, ik heb Antimatter gezien in Zoetermeer een paar maanden geleden. Straffe kost. En het is leuk om te horen dat er een unplugged tour zou komen . Ik kijk er naar uit.

avatar van Rick53
Fantastische plaat vol sfeer en overtuiging. Heb ze in Zoetermeer helaas moeten missen, anders had ik de cd-tjes even gescoord.
Volgorde van de cd werkt als een dijk, naast één van de weinige slechtere nummers (in mijn optiek): Existential. Kan er niks mee.

namsaap schreef:

Was vanmiddag bij hem, geen vinyl aanstaande . Prima album overigens !!

avatar van notsub
De opwaartse curve blijft zich maar voortzetten bij Antimatter. Black Market Enlightenment is enorm donker en de emotionele lading grijpt je vanaf het eerste nummer bij de keel. Het is alsof de band is geïnjecteerd met een flinke dosis Katatonia. Vooral qua zang moet ik regelmatig aan Jonas Renkse denken en dat is beslist geen straf. De CD houdt zich zeker niet in en klinkt een stuk steviger dan wat ik me van eerdere Antimatter releases herinner. Dit is een machtige CD geworden!