Amy Macdonald - Woman of the World (2018)

Alternatieve titel: The Best of 2007-2018

Label: Mercury

1. This Is the Life (3:04)
  2. Mr. Rock & Roll (3:34)
  3. Slow It Down (3:53)
  4. Dream On (3:19)
  5. What Happiness Means to Me (4:55)
  6. Woman of the World (3:33)
  7. Poison Prince (3:28)
  8. From the Ashes (3:35)
  9. Pride (3:22)
  10. Run (3:48)
  11. Down by the Water [Acoustic] (3:27)
  12. Don't Tell Me That It's Over (3:15)
  13. Give It All Up [Simon Mayo's Drivetime Live Session] (3:31)
  14. Come Home (3:13)
  15. Left That Body Long Ago (4:46)
  16. Let's Start a Band [Live from Berlin Tempodrom] (5:24)
  17. This Time's Everything * (2:49)
  18. Woman of the World [Drovers Inn Session] * (3:45)
  19. This Is the Life [Drovers Inn Session] * (3:31)
  20. Mr. Rock and Roll [Drovers Inn Session] * (3:41)
totale tijdsduur: 1:00:07 (1:13:53)
avatar van E-Clect-Eddy
Haar eerste verzamelaar inclusief twee nieuwe nummers: Come Home en de single Woman of the World die woensdag meteen uitkwam.

Zit meteen een bijzondere tournee aan vast vanaf maart volgend jaar: haar hits in akoestisch jasje en met kamerorkest / strijkkwartet.

Die tournee lijkt mij wel de moeite waard.

avatar van coldwarkids
Een vrouwtje die maar een hitje op haar naam heeft. Komt met een verzamelaar? Dan is het haast niet lang wachten op een verzamelaar van Duffy. Kent u ze nog (nog)?

avatar van E-Clect-Eddy
Ze heeft toch al 4 albums op haar naam en rond een miljoen luisteraars per maand en kan de TivoliVredenburg Ronda uitverkopen. Het boeit blijkbaar genoeg mensen, dus een verzamelaar na 10 jaar lijkt me prima als hernieuwde kennismaking voor iedereen die niet alles volgt.

Ze had er misschien wel 2 akoestische nummers extra op kunnen zetten om dit album net iets meer bijzonder te maken, kan makkelijk op 1 cd.

Duffy is een ander verhaal... ze is bezig met nieuw werk maar wie weet wanneer dat uit komt.

avatar van coldwarkids
Oké ik wist niet dat ze nog zo populair was!

avatar van Kos
Kos
En ik maar denken dat ze 1 albumpje had gemaakt. Enfin, kennelijk 4.
Of dat nou een hele best of nodig maakt...

avatar van Rinus
Geen foute artieste. Mag wel weer eens met een echt nieuw album komen.

avatar van The_CrY
Rinus schreef:
Geen foute artieste. Mag wel weer eens met een echt nieuw album komen.

Vorig jaar nog man, wat zeur je?

avatar van Rinus
The_CrY schreef:

Vorig jaar nog man, wat zeur je?

Heb ik helemaal gemist ?

avatar van Gretz
coldwarkids schreef:
Een vrouwtje die maar een hitje op haar naam heeft. Komt met een verzamelaar?

Nou, Mr. Rock & Roll werd in tweede instantie ook een grote hit en staat al jaren in de Top 2000. Dus ze staat bij jou onterecht te boek als one hit wonder. Daarna scoorde Don't Tell Me That It's Over nog in de Top 40. Elk nummer van het debuut had zo in de hitlijsten gekund, maar helaas bleven de radiozenders toch vrij conservatief.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Voor de volledigheid: "Don't Tell Me That It's Over" stond in Vlaanderen op 11, in Wallonië op 2, in Zwitserland op 1, in Duitsland op 6 en in Nederland op 15. Drie hits dus.

coldwarkids schreef:

Amy heeft 3 wat grotere hits gehad in Nederland, heeft 4 studioalbums uitgebracht en iets meer dan 2 handen vol met singles. Duffy heeft 2 albums uitgebracht waar 7 singles vanaf kwamen, waarvan er 5 een hitje werden.

L.A. was ook een single, geen hit, maar had mooi op dit album gepast.

avatar van teus
Muzikanten kunnen/mogen altijd los van wel of niet singlereleases of singlehits een ~Best Of~ uitbrengen

Krijgt een verzamelaar de titel ~Greatest Hits~ dan is het logisch dat de tracklist helemaal (meestal grotendeels) uit hit(je)s bestaat
I.M.O

teus schreef:

I.M.O

Idd! Best of is hier meer op zn plaats dan greatest hits! Maar waar doel jij nu op? Dat is logisch toch?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Zo staat het toch op de hoes?

CHIEP schreef:
Zo staat het toch op de hoes?

Ja inderdaad! Snapte het ook niet helemaal?!

Rudi1984
Verzamelaars zijn sowieso een beetje achterhaald, tenzij je een enorme rij hits hebt gescoord. Mensen die de grootste hits willen horen klikken even een paar nummers op Spotify/Youtube aan en voor de fans zijn albums met kop en staart het beste van. Zoals A Curious Thing in mijn geval.

avatar van teus

Zo logisch is het bij sommige mensen niet
Ik doel op sommige berichten hiervoor
Zoals oa die van jou (21sept 12:23)
Vandaar nogmaals mijn verduidelijking tss het begrip Greatest Hits of Best Of

teus schreef:

Zo logisch is het bij sommige mensen niet
Ik doel op sommige berichten hiervoor
Zoals oa die van jou (21sept 12:23)
Vandaar nogmaals mijn verduidelijking tss het begrip Greatest Hits of Best Of

Maar dat hoef je mij niet uit te leggen. ?

avatar van pjh1967
Footballer's Wife had niet misstaan op deze verzamelaar!

avatar van -SprayIt-
Off-topic berichten verwijderd