Puppy - The Goat (2019)

3. Poor Me (3:39)
  4. Just Like You (3:38)
  5. And So I Burn (3:27)
  6. Entombed (4:14)
  7. World Stands Still (4:24)
  8. Bathe in Blood (3:11)
  9. Nightwalker (3:36)
  10. I Feel an Evil (2:29)
  11. Handlebars (4:27)
  12. Demons (3:35)
avatar van Don Cappuccino
Bathe In Blood
World Stands Still

Deze band heeft mijn interesse gewekt. Bathe in Blood start met metalriffs en blastbeats om daarmee over te schakelen naar een sound die je eerder bij Deftones zou kunnen verwachten met dromerige zang-melodieën. De overgang is echt naadloos gedaan. World Stands Still is wat meer standaard hardrock en dat vind ik al een heel stuk minder, klinkt als een slappe versie van Ghost. Ik ga de plaat zeker beluisteren, maar ik hoop dat de Bathe in Blood-achtige tracks de boventoon voeren.

avatar van CWTAB
Ik heb bij dit album hetzelfde probleem als dat ik met het werk van Ghost heb: instrumentaal dik in orde (Black Hole, Just Like You, Bathe In Blood etc) maar eens de zang opkomt knap ik af.

Vengeance begint goed met de ietwat zeurderige stem maar eens er een versnelling hoger wordt geschakeld rond 0.52 pakt voor mij de mayonaise helaas niet meer.

Voor mij persoonlijk niet de hype waard, tenzij dit live anders uitvalt..

Tegenvaller eerlijk gezegd

avatar van Hanszel
Gisteren in het voorprogramma van Monster Magnet in de Effenaar. Had -mede vanwege de wat suffe naam- al wat vooronderzoek gedaan en daaruit bleek tot mijn verbazing dat dit best interessant kon worden. En dat was het ook! Intense nummers, deden me wat denken aan Royal Blood en in iets mindere mate Deftones (zonder het geschreeuw van Chino dan).
Podiumpresentatie dik in orde. Met z'n drieën een vol, goed geluid en de zanger staat zijn mannetje. Goeie songs, vaak versnelling/vertraging. Ik vond het top!

Na afloop cd'tje gekocht en laten signeren. Vandaag dus voor het eerst studio opnamen gehoord (in de auto), deed mijn rechtervoet wel wat naar beneden bewegen.
Begin met 3,5* maar dikke kans op stemverhoging. Ik hou ze in de gaten.