Todd Terry - Ready for a New Day (1997)

1 stem

Dance
Label: Manifesto

1. The Preacher (1:26)

met Roland Clark

2. Something Goin' On (6:56)

met Jocelyn Brown en Martha Wash

3. I'm Feelin' It (5:51)
  4. Ready for a New Day (6:21)

met Martha Wash

5. It's over Love (4:52)

met Shannon

6. Satisfaction Guaranteed (8:01)

met Bernard Fowler

7. Sax Trac (7:00)

met Jossi

8. Come on Baby (5:49)
  9. Free Yourself (5:53)
  10. Live Without You (5:22)

met Jocelyn Brown

11. Keep on Jumpin' (5:26)

met Jocelyn Brown en Martha Wash

12. The Rave (1:49)
  13. Something Goin' On [Loop da Loop Uptown Edit] (3:57)
  14. Keep on Jumpin' [Rhythm Masters Thumpin' Radio Edit] (3:30)
avatar van musicfriek
Respect voor deze Todd Terry

In de jaren 80 al volop bezig in de dancescene (Weekend was een bekend nummer) en als producer van onnoemelijk veel songs. Eind jaren 90 kwam deze pionier met dit album op de proppen waar ook de nodige klassiekers op staan:

Something Goin' On, Keep On Jumpin' (beiden met souldiva's Martha Wash en Jocelyn Brown) en It's Over Love (met Shannon). De nummers werden geen grote top 40 hits, maar zijn in het dancegenre absolute klassiekers te noemen. De rest van dit album ken ik helaas niet, maar zal vast de moeite waard zijn.

avatar van Kos
Kos
Yup, was 1 van de weinige lichtpuntjes in de dancewereld destijds. Zowaar geen kinderachtige riedeltjes en simpele beats, maar soulful producties waar over nagedacht was.

avatar van pureshores
mijn versie heeft een geheel andere voorkant

ben hier toch niet zo lyrisch over, dit is weer een geval van iemand die perfect remixt en produceert maar een heel eigen album overtuigen lukt dan niet. Something going on was een klapper maar It's over now en Ready for a new day waren maar zwakke singles

maar respect voor deze man die a 3 decennia meedraait en menig popact een clubtrack gaf (van Lighthouse Family tot Janet Jackson en van The Corrs tot Sneaker Pimps)