Parcels - Parcels (2018)

11. Bemyself (2:27)
  12. Credits (3:36)

met Dean Dawson

avatar van mr-mucho
Gek dat hier nog niks staat. "De booming indie band". Het geluid is inmiddels wel bekend; Daft punk meets Beach Boys (+ Nile Rodgers achtige rifjes). Dat zetten ze lekker door, en daar is niks mee. Van begin tot eind zeer dansbaar.

avatar van Mausie
Lightenup vind ik erg geslaagd, de omschrijving hierboven is on point. Andere singles vind ik weinig toevoegen in dit genre. Een heel album is een beetje veel van het goede ben ik bang.

avatar van philtuper
Wel lekker lichtvoetige nummertjes hoor! Luisteren weg als zomerbriesjes. Zo vind ik Tape een heel fijn nummertje! Kan iemand mij zeggen waar dat gitaarspel op dat nummer aan doet denken? Ik kan er niet opkomen...

1,0
Lichtvoetige zomerbriesjes die lekker weg luisteren, dat is misschien de juiste omschrijving inderdaad.

Maar die zomerbriesjes blazen zelfs de muziek van Parcels langzaam van tafel. Eigenlijk is het ook best wel lege, zieloze muziek waar heel erg makkelijk wordt gescoord op -inderdaad- die lichtvoetige, niks aan de hand zomer vibe. Ieder nummer lijkt op elkaar én de meeste nummers van Daft Punks 'Random Acces Memory'. De vocalen zijn daarnaast op nog eens zo daaps en zijig dat het eigenlijk allemaal erg melig en kleurloos is.

Neemt niet weg dat je dit prima op een zomerse dag als muzak op de achtergrond kan draaien, want het draait prima weg op de achtergrond maar om nou te zeggen 'we gaan eens even leller met de volle aandacht naar Parcels luisteren '? Nee, denk niet dat er iemand is die dat zal zeggen.

1,0
Om nog een keer in te haken op wat ik hier boven schreef.

Mijn collega blijft dit draaien en daarmee is dit denk ik een van de albums die ik het meeste heb gehoord in 2018 en 2019. Dat doet de plaat verder geen goed. De 'zijige'/lijzige zang gaat me enorm tegen staan.

Wat 'ze' nou precies zingen is me niet duidelijk, er valt bij vlagen echt geen kaas van te breien. Daarna begint ieder nummer toch echt op elkaar te lijken en begint de verveling mij parten te spelen. Nogmaals, ik kan me ook goed indenken dat de punten van kritiek voor een ander juist voordelen kunnen zijn.

Wat voor mij helemaal een baksteen door eigen ruit is, is de soort nep radio DJ die het album aan het einde van de plaat aanprijst. Op zich brei je een fatsoenlijk album in elkaar, waar je natuurlijk best trots op mag en kan zijn.. maar ik snap dat gewoon oprecht niet. Luister ik naar een grap? Is het een soort van comedy? Gaan we na deze muzakale intermezzo weer door met de show? Wat is het nou? Moet het leuk zijn? Wat is de waarde? Of lijkt het album zo veel op elkaar dat je dit wel nodig hebt om het einde van de plaat te kunnen ontfutselen? Parcels lijkt me een flauwe gimmick te zijn (mede door de artwork etc).

En: Hoeveel mensen luisteren hier in februari 2019 nog naar? Hoeveel mensen doen dat over een half jaar nog?

Ducoz schreef:
Om nog een keer in te haken op wat ik hier boven schreef.

Grappig hoe je je hier zo weet op te winden, als je het niets vindt luister je er toch gewoon niet naar .

avatar van Frisoboei
Ijzersterke verzameling van een heerlijke sound. Elektronische funk met zachte harmonieuze zang. Geïnspireerd door Daft Punk, waar ze eerder ook mee samenwerkten. Heerlijke feel good met geweldige funky gitaar rifjes.

Frisoboei schreef:

Makkelijker gezegd dan gedaan; ik werk in een platenzaak waar we allemaal om de beurt draaien..

Aha dan snap ik hem!

avatar van AstroStart
Ducoz schreef:

Heb jij dezelfde collega? Ik heb hier ook een collega die continu dit album draait, haha. Geen onaardige muziek, maar inderdaad heel erg 'Get Lucky' times 12, niets aan de hand funk. Niet heel bijzonder.