Picture - Live!! (2018)

Alternatieve titel: 40 Years Heavy Metal Ears - 1978-2018 - Classic Lineup

Rock / Metal
Label: Pure Steel

1. You're All Alone (5:41)
  2. Get Back or You'll Fall (3:10)
  3. Message from Hell (3:45)
  4. Night Hunter (3:21)
  5. The Hangman (3:07)
  6. Night Tiger (3:28)
  7. No No No (3:16)
  8. Old Dogs New Tricks (3:55)
  9. Live by the Sword (6:20)
  10. Eternal Dark (5:54)
  11. Diamond Dreamer (3:56)
  12. Heavy Metal Ears (3:06)
  13. Unemployed (4:59)
  14. Bombers (5:05)
  15. Lady Lightning (8:14)
  16. You Can Go (5:08)
  17. Spend the Night with You (3:46)
avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Volgende week zaterdag headliner op het Holland Heavy festival in Iduna te Drachten, wel effe zin in! PICTURE - pictureband.nl

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Voor een band met weinig optredens klinkt dit allemaal goed op elkaar ingespeeld en strak uitgevoerd. Dit is in 2017 in Ridderkerk opgenomen, enige wat er te achterhalen valt is dat er op 21 januari een DVD-recording party was. Alhoewel hun muziek nooit echt de originaliteitsprijs verdient draai ik dit live-album tot nu toe meerdere malen daags. Heerlijk bij het ontwaken of direct na het werk. Duurt zo'n 76 minuten en is uitstekend opgenomen, zal haast wel een soundboard recording zijn. Veel hoogtepunten zoals 'meezinger' Message from Hell en het lang uitgesponnen Lady Lightning en met Bombers mogen we "allemaal even lekker uit je dak gaan", aldus de zanger. De extra gitarist komt uit een Maiden coverband en is een prima aanvulling op het Picture geluid.