Sick of It All - Wake the Sleeping Dragon! (2018)

Punk
Label: Fat Wreck Chords

1. Inner Vision (1:54)
  2. That Crazy White Boy Shit (2:05)
  3. The Snake (Break Free) (1:57)
  4. Bull's Anthem (2:02)
  5. Robert Moses Was a Racist (1:28)
  6. Self Important Shithead (0:58)
  7. To the Wolves (1:39)
  8. Always with Us (2:26)
  9. Wake the Sleeping Dragon (2:02)
  10. 2+2 (1:49)
  11. Beef Between Vegans (2:12)
  12. Hardcore Horseshoe (1:52)
  13. Mental Furlough (2:16)
  14. Deep State (1:53)
  15. Bad Hombres (2:01)
  16. Work the System (1:46)
  17. The New Slavery (2:38)
Sick of it all doet het weer, ze worden ouder maar zijn nog lang niet versleten NYHC op zijn best.

avatar van JacoBaco
Wat een lekkere plaat zeg! Vol energie! Ze zijn inderdaad niet meer de jongste, maar ze bruisen nog!

bennerd
Ik kan me niet echt vinden in de bovenstaande (of onderstaande, naar gelang je instellingen) commentaren. Ook elders op het net wordt er vol lof over de nieuwe SOIA-worp gesproken, maar ik vind het maar een flauwe hap. Natuurlijk kan Sick of It All nooit écht iets verkeerds doen, daarvoor bevat de band gewoon te veel kwaliteit. Het blijft NYHC met een hoog feestelijk gehalte zonder ook maar iets van agressie in te boeten.

Behalve dan op deze plaat. De New Yorkers kiezen in mijn ogen iets te veel voor de melodieuzere punkrockkant van het verhaal. Het klinkt me een heel stuk te clean, zonder nummers die echt blijven hangen. Allemaal wel weer van een hoog niveau, maar het voegt in mijn ogen helemaal niks toe aan de discografie. De kans dat ik hier meer dan een paar keer naar ga luisteren is klein.

avatar van frolunda
Weinig mis mee,al ben ik het wel met bennerd eens dat het niet al teveel toevoegt aan het oeuvre van Sick of it all.Er heeft sowieso nooit al te veel variatie in de sound van de Hardcore/punkband uit New york gezeten.Maar dat geldt wel voor meer groepen in dit genre en meestal is twee a drie albums van dergelijke bands voor mij wel genoeg.Op plaat is Sick of it all dan ook niet veel meer dan een erg degelijke subtopper maar live daarentegen behoren ze nog steeds tot de beste,iets wat ik straks weer hoop mee te maken.
Op Wake the Sleeping Dragon!,alweer hun 12de album,zijn er gelukkig wel weer een paar uitschieters die de plaat toch wel interessant maken.The New Slavery,That Crazy White Boy Shit,het titelnummer en Deep state zijn stuk voor stuk prima songs die ik live zeker nog eens hoop terug te horen.En dan is er nog Robert Moses Was a Racist,veruit het sterkste nummer hier,en dat wellicht nog kan uitgroeien tot een Sick of it all klassieker.Van mij mag het.
Niet uitzonderlijk maar toch weer een solide en goed album van Sick of it all