Hooverphonic - Looking for Stars (2018)

Belgiƫ
Label: Universal

1. Lethal Skies (3:56)
  2. Paranoid Affair (3:05)
  3. Romantic (3:15)
  4. Uptight (3:24)
  5. Concrete Skin (3:29)
  6. Looking for Stars (3:23)
  7. Horrible Person (3:20)
  8. On and On (3:10)
  9. Feathers and Tar (2:59)
  10. Sleepless (2:43)
  11. Long Time Gone (4:15)
avatar van coldwarkids
Alweer een andere zangeres? Sjezus!

avatar van esteban
Onlangs de Hooverphonic-docu meegepikt op Canvas. Alex is een verdomd moeilijke mens om mee samen te werken, dat las je voortdurend tussen de lijnen. Sommige zangeressen zeiden het ook redelijk vlakaf. Ik vermoed dat ook dame #8 (!) het uiteindelijk zal opgeven.

Voorlopig hebben de nieuwe nummers mij nog niet weten te veroveren. Ze klinken best OK, zonder meer. Op alle vlakken ietwat aan de flauwe kant. Ik ben beter gewoon van deze band. Met de nieuwe zangeres heb ik ook nog geen klik, ze klinkt inwisselbaar. Pun intended. Een Geike zullen we niet meer krijgen, I guess.

avatar van Tempel
Luka Cruysberghs winnares Voice of Vlaanderen 2017, prachtige uitvoeringen qua zang van o.a. Glory box van Portishead en Troy van Sinead en dat voor een 17-jarige... nu een half jaar bij Hooverphonic en het eerste album met Luka... volg Hooverphonic al jaren en idd wat bij eerdere albums staat als commentaar nauwelijks in NL gedraaid of bij groot publiek bekend, maar daar hebben we Studio Brussel voor.. net paar nummers geluisterd en het komt nog niet met hetzelfde effect binnen als destijds Mad about you... maar niet eerlijk om zo te vergelijken, let's start with 3,5

avatar van E-Clect-Eddy
Prima Pop van wat ik tot nu toe gehoord heb van het album. Toeval wilde dat ik hierna nieuw werk van diverse bekende zangeressen luisterde en dat beduidend minder vond dan wat deze jonge zangeres laat horen. Het geluid van Hooverphonic wordt door deze nieuwe zangeres misschien iets meer zoetig en iets minder mysterieus ten opzichte van ouder werk.

avatar van esteban
Wel slim gezien van Alex. De jongedame die nu als zangeres dient, heeft de jeugd mee. Het maakt dat Hooverphonic misschien opnieuw kan scoren bij een jonger publiek. Zelf nog steeds niet wild van dit nieuwe album. Zeer flauwe composities, geen blijvers en opvallend weinig durf. Dat laatste verrast mij nog het meest, het klinkt veel te doordeweeks voor deze groep. Jammer.

avatar van matthijs
Tjonge jonge, deze dame was dus nog niet eens geboren toen Hooverphonic al 3 succesvolle albums uit had! Zag haar vorige week live in Paard, Den Haag, vond het allemaal beetje saai eigenlijk. De nieuwe songs konden me niet erg bekoren, de oude goede songs klonken alsof ze werden gecovered.
Ze hadden wel plezier op het podium, dat was een pluspunt.

avatar van gerto
prima pop deze nieuwe, ik ben fan!

avatar van Flurk
1,5
Wat een drama, deze plaat. Eigenlijk is voor mij Hooverphonic opgehouden te bestaan toen Geike vertrok, maar de recentste zangereswissel zette me er toe aan toch enkele keren te luisteren naar deze. Aan Luka ligt het niet, want ze heeft duidelijk talent, maar de songs zijn ondermaats. Tijd dat de heren zich herbronnen en doen waar ze goed in zijn : beklijvende muziek maken.

avatar van tnf
tnf
Nou, je hebt geluk. Luka is alweer weg, Geike komt terug.

Luka's stem vond ik in opnames van buiten Hooverphonic om (o.a. haar The Voice-deelname) trouwens excentrieker klinken dan bij Hooverphonic. Hopelijk trekt ze dat solo door.

avatar van Ceasar
esteban schreef:
... Een Geike zullen we niet meer krijgen, I guess.

Ceasar schreef:

Dus wel! Geike terug bij Hooverphonic.

Ik bedoelde toen dan wel iemand vergelijkbaar met Geike. Maar dit is natuurlijk best case scenario! Echt oprecht blij met het nieuws.

avatar van matthijs
Ceasar schreef: