Klaus Badelt - Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)

Duitsland
Score
Label: Walt Disney

1. Fog Bound (2:16)
  2. The Medallion Calls (1:52)
  3. The Black Pearl (2:16)
  4. Will and Elizabeth (2:08)
  5. Swords Crossed (3:15)
  6. Walk the Plank (1:58)
  7. Barbossa Is Hungry (4:06)
  8. Blood Ritual (3:32)
  9. Moonlight Serenade (2:08)
  10. To the Pirates' Cave! (3:08)
  11. Skull and Crossbones (3:23)
  12. Bootstrap's Bootstraps (2:38)
  13. Underwater March (4:32)
  14. One Last Shot (4:46)
  15. He's a Pirate (1:30)
avatar van JohnWilliams
herrie?
De 2e heeft juist een betere symphony wat weer zorgt voor een beetje meer rust. Bovendien vind ik de deuntjes van Zimmer ook veel beter geslaagd dan die van Badelt op het hoofdthema na natuurlijk.

avatar van Albus Dumbledore
Zo, ik heb nu ook dit album gedownload, en ik heb twee kritiekpuntjes hierop, die het naar een 3,5 brengen.
- Ik vond het hier en daar een beetje te bombastisch (dat zal neo ook wel bedoelen met herrie).
- En er ziten niet genoeg thema's in. Er zaten over de 15 nummers maar iets van 4 thema's in. Die elk nummer weer terugkwamen. Eigenlijk had Badelt niet meer dan 8 nummertjes op cd moeten zetten. Maarja de thema's:
het liefdesthema van Will en Elizabeth
Jack Sparrows dronken deuntje
He's a Pirate
The Black Pearl

en dan nog een hoop gebomastisch gerommel. Maar de vier thema's die erin zaten waren wel echt geweldig! Met name He's a Pirate, die is echt vet!

avatar van stuntman_jasper
Albus Dumbledore schreef:
het liefdesthema van Will en Elizabeth
Jack Sparrows dronken deuntje
He's a Pirate
The Black Pearl

Will and Elizabeth's liefdesthema is exact hetzelfde als het begin van he's a Pirate. Alleen trager. Best ernstig als je 't mij vraagt.

Pirates of the Caribbean 2 is de score een stuk beter. dus daarom dat ik mijn stem verlaag. ik heb eerst deze gehoord en die vond ik al suppergoed maar de 2de is nog beter.

Guardian of Isis
100ste stem! Hoewel ik de At World's End score nog beter vind, zijn de memorable thema's hier begonnen en omdat het maar 43 minuten duurt, is het niet erg dat het hier en daar een beetje in herhaling valt. Mooi en heel genietbaar.

avatar van Pudna
PotC heeft echt zo'n geweldige soundtrack! In deel 2 en 3 komen ook echt héle mooie thema's voor (vooral in drie, mijn god, die is zo mooi!). Dus eigenlijk vind ik deel 3 beter (meer thema's, mooier in elkaar, gewoon beter). Maar He's A Pirate blijft mijn favoriet. (:

avatar van Stapler
skipy05 schreef:

No offence, maar dit vind ik toch wel altijd zo'n stomme reden.
Als je dit een 5 waard vind geef het dan ook een 5.
Dat wil nog niet zeggen dat je de tweede score evengoed hoeft te vinden, ookal hebben ze allebei een 5, je mag er best een beter vinden dan de ander.

avatar van Demon.
Geniale piratenmuziek! Zo zijn ze in tijden niet gemaakt

Als je het mij vraagt is de score van 1 toch de allerbeste. In 2 en 3 zitten ook ontzettend mooie nummerss als One Day, Up is Down, en Drink up me hearties, maar deel een overtreft ze allemaal. De sfeer en de imponerende volheid van de muziek is overdonderend. Bovendien ook de prachtige rustige nummers zoals Medallion Calls en Moonlight Serenade.

busta_x
Hans Zimmer is natuurlijk de meester, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Klaus Badelt qua Pirates of the Caribbean score.
Klaus Badelt zijn stijl doet me denken aan Greg Edmonson's stijl (van uncharted: drakes fortune en among thieves score's).

Zeer goede score dit, hoor zijn Pirates score liever dan die van Hans Zimmer.

avatar van tbouwh
Goede score. In eerste instantie was ik toch enigszins sceptisch over de score. De meer epische stukken vond ik wat gemaakt en afgeraffeld klinken t.o.v. die van Zimmer op de 2e en 3e score. Ook miste ik wat emotionele/echt mooie stukken. Na enkele luisterbeurten heb ik mijn mening toch wel moeten bijstellen. Het niveau van At World's End haalt deze score bij lange na niet, maar the Curse of the Black Pearl is toch wel een meer dan degelijke score. Naast het iconische He's a Pirate staan er een paar fijne tracks op, zoals the Black Pearl/Will and Elizabeth, the Blood Ritual, Barbarossa is Hungry en Skulls and Crossbones. Ik blijf er bij dat sommige stukken wat afgeraffeld klinken, maar in tegenstelling tot bij Dead Man's Chest zijn er geen nummers die ik echt significant minder vind. Ook de mooiere stukken zijn er wel uit te pikken, als je maar goed genoeg luistert. Het einde van One Last Shot vind ik schitterend, en Moonlight Serenade is ook een mooie track.
Al met al is deze score bij mij toch gegroeid tot de 4* die 'ie uiteindelijk verdient.