Haley Heynderickx & Max García Conover - Among Horses III (2018)

Folk / Rock

4. Little Wind (2:02)
  5. The Park (3:11)
  6. Crow Song (3:04)
avatar van E-Clect-Eddy
Een soort concept album via Son Canciones in Spanje op een (paarden)boerderij tot stand gekomen in 7 dagen aldus hun Bandcamp pagina. Daar is het aangemerkt met Alternative / Indie / Alt-Country / Lo-Fi / Folk maar de meesten daarvan vind ik niet op dit album slaan. Grotendeels puur eenvoudige Folk met het Haley die weer prachtig op de akoestische gitaar speelt.

De nummers waar Haley de leadvocal voor haar rekening neemt klinken in het verlengde van haar meest recente (solo) album het prachtige I Need to Start a Garden (2018). Weinig percussie,en misschien nog iets meer ingetogen Singer-Songwriter met haar typisch huilerige stem. Op andere nummers klinkt het iets meer Folk wanneer het iets meer instrumentaal is aangekleed of zoals op de de afsluiter er ook een klein koortje aandient om de lead van Max García Conover bij te staan.

Slow Talkin' was de single en dat is volgens mij ook het meest aansprekende nummer, had ook gemakkelijk op haar laatste album kunnen staan. Op dit nummer wordt Max's gedoubleerde vocalen gebruikt voor de achtergrondzang. Op Francis spiegelt Haley de lead van Max en lijkt nog het meest op de Alt. Country die aangehaald wordt op Bandcamp. De lead wordt om en om gedeeld dus op Mother is het Haley die het nummer draagt, eerder een solo-nummer want de enige begeleiding is haar eigen akoestische gitaar. Little Wind en Max spiegelt de lead van Haley, had iets verder uitgewerkt kunnen worden. De sfeer in de intro van The Park doet denken aan Paul Simon's eerste albums met vriend Art, zowel in tekst als gitaarspel. The Crow Song is het andere nummer dat meer naar ingetogen Country neigt, met lead van Max en Haley die de refreinen spiegelt. Dit is ook nog heel kort een subtiel orgeltje te horen op de achtergrond. Het meest uitgewerkte nummer van het album.

Mooie prestatie om in slechts 7 dagen dit uit de grond te stampen, hierdoor is eenvoud troef, weinig tot geen productie maar gelukkig is het prachtige gitaarspel van Haley de boeit naast die stem en teksten. Zij is ook degene die nog het meeste haar stempel heeft gedrukt op het resultaat. Mooi maar niet zo pakkend als haar solo album van eerder dit jaar.