Current 93 - The Light Is Leaving Us All (2018)

Folk / Avant-Garde
Uitgebracht in eigen beheer

1. The Birds Are Sweetly Singing (3:45)
  2. The Policeman Is Dead (5:28)
  3. Bright Dead Star (4:22)
  4. 30 Red Houses (3:19)
  5. A Thousand Witches (5:45)
  6. Your Future Cartoon (2:49)
  7. The Postman Is Singing (5:59)
  8. The Bench and the Fetch (4:01)
  9. The Kettle’s On (3:49)
  10. Fair Weather (4:49)
  11. The Milkmaid Sings (1:59)
avatar van Deranged
Hiermee niet alleen de zoveelste voltreffer op rij, maar ook wel zo'n beetje het voorlopig hoogtepunt. Als je het mij vraagt.

Dan ook een trotse eigenaar van de cassette tape editie.

Zoals gewoonlijk trekt naast uiteraard de gebruikelijke mystiek een rode draad zijn allesomvattend spoor doorheen het hele ding, zo horen wij de vogeltjes zo ontieglijk zingen zo lieflijk en schijnt het licht niet enkel jou of mij maar ons allen te ontvallen.

We horen de meneer van de post al zingende alsmede het melkmeisje, zou er een verband kunnen bestaan.

En tja.

De politieman is dus gestorven.

Of was het een advocaat.

Kan allemaal.

Deze plaat bezingt namelijk al deze dingen, maar weer eens. Dat wat maakt dat deze muziek rechtstreeks tot mijn ziel spreekt wat ik vervolgens immens dankbaar ter harte neem, keer op keer.

Wat een geweldig album van Current 93. Een van hun betere. Als je van deze band van David Tibet houdt, kun je deze blind aanschaffen.

avatar van Juul1998B
Current 93 staat voor zeer experimentele muziek en ik heb van een paar users hier gehoord dat ik me er ook maar eens aan moest wagen.
Ik ben zeeeeeeer positief verrast ookal is het wel even wennen.
Het is alsof je toegesproken wordt door een sprookje, een donker sprookje.
De instrumenten vullen de zang perfect aan en het doet me op de een of andere manier ook wel wat.
Zeker interessant genoeg om vaker te luisteren!

avatar van Juul1998B
geplaatst:
Godver hij komt nog beter binnen als de vorige keer, magisch mooi/bedroevend. Een soort apocalyptische folk. The light is leeeaaavingg us ooolllll.