Robert Cray - Collected (2018)

Blues
Label: Universal

1. Too Many Cooks
  2. That's What I'll Do
  3. Nice as a Fool Can Be
  4. Got to Make a Comeback
  5. Phone Booth
  6. Change of Heart, Change of Mind (S.O.F.T.)
  7. I've Slipped Her Mind
  8. I Guess I Showed Her
  9. Smoking Gun
  10. Right Next Door (Because of Me)
  11. Foul Play
  12. More Than I Can Stand
  13. Nothin' But a Woman
  14. Night Patrol
  15. Don't Be Afraid of the Dark
  16. Acting This Way
  17. Don't You Even Care
  18. The Forecast (Calls for Pain)
  19. Bouncin' Back

met Eric Clapton

53. Phone Booth [Live]
  54. Back at the Chicken Shack [Live]
avatar van Burt
Zo op het eerste oog een leuke en volledige verzamelaar van Robert Cray, maar het ontbreken van Bad Influence is toch wel een minpunt. Gelukkig blijft er genoeg over om van te genieten!

avatar van Rogyros
Uitstekende verzamelaar. Prima inkijk in zijn toch wel indrukwekkende catalogus. Natuurlijk is er altijd wat aan te merken op iedere verzamelaar, zo ook deze. Want waarom staat het prachtige Won't Be Comin' Home van Nothin But Love er niet op? Daarentegen staat I Can't Quit van Sweet Potato Pie er wel op. Helaas dan weer geen Nothing Against You. Ook geen Steppin' Out van Some Rainy Morning, maar gelukkig wel weer Moan. En zo kan ik een tijdje doorgaan.

Hoe dan ook, over het algemeen is het een prima dwarsdoorsnede van wat deze prachtige artiest te bieden heeft. Meerwaarde heeft natuurlijk ook de live uitvoeringen en de gastartiesten in het laatste deel.

Ik twijfel tussen 4,5 en 4 sterren. Omdat het zo'n volledige verzamelaar is, denk ik toch aan 4,5 ster. Aanrader!

avatar van MrEd63
Gewoon een prima verzamelaar. Helemaal niks op aan te merken. Gewoon heerlijke echte muziek. Mooie digipack uitvoering ook. Mooi boekje erbij. 15 eurotjes en bijna 4 uur genieten. KOPEN !!

avatar van spinout
Ik heb deze niet gekocht, maar geleend bij de plaatselijke bieb en gedurende 2 weken in mijn auto gedraaid. Het valt mij op dat er weinig ontwikkeling zit in de muziek van Cray, evenals in zijn gitaarwerk. Een later nummer had niet uit de toon gevallen op zijn debuut. Ook het thema van zijn teksten blijft 99 % bij man/vrouw relaties. Derhalve kan ik niet meer geven dan een 3.0 en houd ik het bij 2 ceedees in mijn bezit.