Abortion / Per Capita - Split (2018)

geen stemmen

Slowakije / Duitsland
Metal / Punk
Label: Drinkin' Beer in Bandana

1. Abortion - End of the Journey (1:19)
  2. Abortion - Welcome Down (1:04)
  3. Abortion - You Will Not Be Better (1:06)
  4. Abortion - Step from Paradise (0:57)
  5. Abortion - In the Name of Glory (1:27)
  6. Per Capita - The Bane (0:59)
  7. Per Capita - The Meaning (0:48)
  8. Per Capita - Dark Passanger (1:00)
  9. Per Capita - Social Media Overload (2:28)
avatar van B.Robertson
De veteranen van Abortion draaien al sinds 1989 mee, toen nog onder de naam F.O.D. (Face of Death). Bassist/zanger Anton "Lepra" Varga en gitarist Libor "Chipso" Hanulay maken al die tijd al deel uit van de band. Drummer Miro Raučina zit er sinds 2012 in en op de Bandcamp foto staat nog een vierde bandlid wat ik zo even niet weet. Ze hebben wel eens bruter geklonken dan op deze split maar altijd leuk dat oudgedienden nog steeds nieuw werk uitbrengen. Ik heb me redelijk verveeld met het oersaaie debuut van Per Capita dat amper het predicaat grindcore verdient, maar op deze split herpakken de Duitsers zich behoorlijk; met een steviger geluid en meer blastbeats welteverstaan. Dat gezelschap kwam via de Tribute to Disrupt compilatie onder mijn aandacht.