Pavo Pavo - Mystery Hour (2019)

geen stemmen

Label: Bella Union

1. Mystery Hour (3:38)
  2. Mon Cheri (2:55)
  3. Easy (2:13)
  4. 100 Years (3:09)
  5. Check the Weather (3:29)
  6. Close to Your Ego (2:33)
  7. The Other Half (3:39)
  8. Around, Pt. 1 (3:32)
  9. Around, Pt. 2 (2:14)
  10. Statue Is a Man Inside (3:19)
  11. Goldenrod (3:47)
  • vanaf vrijdag 25 januari te koop
avatar van E-Clect-Eddy
Eentje waar ik naar uit kijk. Werd al langer aanbevolen door Spotify maar nu pas een kans gegeven.

Vooral de tweede single, het titelnummer Mystery Hour is prachtig. Wat lijzig gezongen en in midtempo ergens tussen Indie Pop en Indie Rock met zowel ruimte voor synth/orgel als voor de brommende gitaar en tweestemmige zang met een licht trippy sfeertje dat volgens Pitchfork dan weer 'alien' aandoet.

Er is geen officiële video voor de eerste single Statue Is a Man Inside maar er is wel een prima alternatief van hun bezoek aan the Blue Room studio Pavo Pavo - Statue is a Man Inside | Blue Room - YouTube vooral de staccato-passages zijn mooi gedaan.

avatar van E-Clect-Eddy
Er is een derde single verschenen Goldenrod die eigenlijk compleet niet lijkt op de andere 2 singles. Het is downtempo, wat dromerig, elektronisch, psychedelisch en wat teleurstellend. Statue Is a Man Inside is een prima nummer en Mystery Hour is heerlijk. Nu afwachten wat de rest van het album brengt.