Zornik - Crosses (2007)

Belgiƫ
Label: EMI

1. Lost and Found (4:00)
  2. Black Hope Shot Down (3:20)
  3. The Backseat (3:38)
  4. Sad She Said (5:10)
  5. All of This Revisited (3:45)
  6. Fed Up (3:09)
  7. Fear in America (3:20)
  8. Straight to the Bone (3:00)
  9. There She Goes (4:43)
  10. Go / No (4:20)
  11. Get Whatever You Want (3:59)
  12. I Will Never Be This Way (4:13)
nicolas
Ha een nieuwe! Steeds weer benieuwd naar dit op muzikaal vlak lekker groepje! Ik hoop op weer wat vonken en elektriciteit op deze plaat met weelderig swingende gitaren, catchy riffs en ander leuk in het oor klinkende muziek! Die komt weldra in mijn collectie...

Deze is vanmorgen op de deurmat gevallen.

De komende dagen eens zeer aandachtig beluisteren. Hun vorige 3 albums wisten me alvast te bekoren evenals de huidige single Black Hope Shot Down. Hopelijk klinkt de rest van het album even lekker.

lorre
Ik heb hier nog maar 1 plaatje van gehoord op TMF 'Black Hope Shot Down' als de rest ook zo goed klinkt koop ik het album.

avatar van tvtje1
goed album. Blacj hope shot down zat lang in mn hoofd en sad she said vind ik ook goed (eigenklijk heel het album maarja)

Ik kan me nog goed herinneren dat iemand (een Zornik liefhebber notabene) me er op wees hoeveel gelijkenissen er zaten in sommige nummers van hun ten opziichte van Muse. Weet net meer precies welke nummers dat waren. Ook qua poses komt het veel overeen. Als je zo het web afzoekt kom je veel standjes, kleren, gitaren tegen die erg Musey aandoen. Ik heb ze verder ook niet meer gecheckt daarna, maar dat vond ik wel opvallend destijds.

avatar van tvtje1
maarheu muse is extreem goed en anders terwijl zornik ook anders is maar nie zo anders (snapte ) wie wil muse nu nie nadoen als je ziet welke prijzen ze hebben gewonnen

avatar van Julie
super album! een van hun beste. Wat ik zo leuk aan zornik vindt, is dat ze telkens weer vernieuwende dingen doen. Ik ben naar z'n concert in de lotto arena geweest (het concert om 'crosses' te promoten) in antwerpen en zornik zette de zaal meer dan behoorlijk op z'n kop. En daar hoorde ik heel zeker bij

avatar van snarf349
- all of this revisited - fed up - om een paar toppers te noemen.

avatar van Ploppesteksel
1,0
man man, in de hoop vele rockende nummers te vinden (wat ze beloofden op TMF) besloot ik hem toch maar eens te beluisteren en wat een tegenvaller. Zornik is & blijft niets voor mij..

avatar van pitface
Voor mij de beste van Zornik tot nu toe. Lekker in het oor liggende catchy riffs en de stem van Koen Buysse is gewoon prachtig. Black Hope Shot Down is sterk maar de cd staat of valt niet met dit ene liedje. Er staan veel sterke nummers op die zeker de moeite waard zijn. Ik denk aan Fear In America, The Backseat, All Of This Revisited,...

My cup of thea!

ik blyf het een prachtig album vinde

avatar van Flammazine
Black Hope... had wel iets,en ik dacht voor de tweede keer in mijn leven eens een Zornik-plaat te gaan beluisteren(The Place...was best ok),maar na het horen van The Backseat ga ik toch maar weer gezwind passen.Die nasale zaagstem van Buysse en die bombarie(dat koor)werken enorm op mijn gestel. Komt nog eens bij dat ik die gast zijn smoel enz....

Stijgt weer een plaatsje op mijn 'Shitlist'

No offence aan degenen die dit goed vinden

Geweldige muziek maakt de groep, zeker als je van ritmische rock houdt.

avatar van SirNoodle
1,5
Dit is dus echt mijn ding niet. Elk album van Zornik al verschillende draaibeurten gegeven, en van 'oke valt wel mee' evolueert het bijna altijd naar 'irritatie'. Er zit een zekere vervelende nervositeit in deze muziek die ik slechts op een beperkt aantal momenten kan waarderen, alle andere keren irriteert het me echt.

En dit album vind ik het zwakst van allemaal. Ik heb teveel het idee dat er vooral heel hard gezwoegd is om alle sporen van de opnameband goed vol te zetten om toch maar een soort wall of sound te creeren, maar dat men ondertussen wel vergeten is dat elke wall of sound staat of valt met een goeie onderliggende melodie/song.

De volgende van Zornik zal wel heel goedkoop in de afprijsbakken moeten verschijnen voor ik die koop

tvtje1 schreef:
ik blyf het een prachtig album vinde

tot een paar dagen geleden dus,
luisterde nie echt veel meer naar en nu nog eens een paar keer gedaan (nooit het einde van de cd gehaald)

avatar van Remuzzz
Sterk album. Zornik weet een mooie sfeer weg te zetten die bij vlagen erg nerveus is.
Maar pakkende melodieën en strakke gitaarriffs zorgen voor een aantal hele gave nummers. Drie sterretjes.

Ben het trouwens niet eens met SirNoodle. Die wall of sound is er inderdaad. Maar volgens mij is die zeer zorgvuldig opgebouwd, wat een heel erg krachtig geheel oplevert.

Ik vind egt heel het album goed,elk lied kan me hier boeien,'k heb 5dagen aan stuk niets anders beluisterd..

avatar van Betjeuhx
Het is niet echt wat ik versta onder het Zornik-niveau .

Ze hebben al betere ablums gehad. Dit album heeft, ik geef toe, zeker hun troeven ( Black hope shot down ) maar bij de rest is er net iets tekort ...

avatar van LucM
Met afstand het zwakste album van Zornik. Waarom is Zornik niet verder op de weg ingeslagen van het vorige grotendeels akoestische album "Alien Sweetheart"? Hier keert Zornik terug naar de gekende Muse-meets-Placebo-sound van de eerste 2 albums (ik trap wellicht een open deur in) weliswaar met een nog steviger gitaarmuur. Maar het ergste is dat het songmateriaal het hier laat afweten : de songs zijn zó voorspelbaar en de bombast en pathos lijken belangrijker te zijn geworden dan de melodie en tekst. Enkel "Black Hope Shot Down" en "The Backseat" zijn nog behoorlijk te noemen, maar geen enkele song hier haalt het peil van de vorige albums.

PriestMaiden
Black Hope Shot Down rockt hard.
Ik vond het vorige akoestische album Alien Sweetheart wat tegenvallen. Dus deze klinkt wat als One Armed Bandit. Sad She Said, Fear in America en Fed Up zijn mijn favoriete tracks naast Black Hope Shot Down.

PriestMaiden
Flammazine schreef:

The Backseat is inderdaad een minder nummer, ze konden beter een andere song als single zetten.

avatar van Tisik
PriestMaiden schreef:

The backseat vind ik net 1 van de betere nummers hierop.