Elton John - Rocket Man (2007)

Alternatieve titel: Number Ones

Label: Mercury

1. Bennie and the Jets (5:25)
  2. Philadelphia Freedom (5:57)
  3. Daniel (3:50)
  4. Rocket Man (I Think It's Going to Be a Long Long Time) (4:41)
  5. I Guess That's Why They Call It the Blues (4:43)
  6. Tiny Dancer (6:13)
  7. Don't Let the Sun Go Down on Me (5:34)
  8. I Want Love (3:50)
  9. Candle in the Wind (3:47)
  10. The Bitch Is Back
  11. I'm Still Standing (3:03)
  12. Saturday Night's Alright (For Fighting) (4:52)
  13. Your Song (3:57)
  14. Sorry Seems to Be the Hardest Word (3:45)
  15. Can You Feel the Love Tonight (3:59)
  16. Goodbye Yellow Brick Road (3:14)
  17. Tinderbox (4:26)
  18. Are You Ready for Love (3:30)
avatar van musicboy
Tja, als je 60 wordt, krijg je een eerbetoon. Lijkt me logisch. Maar alweer een verzamel, die in vergelijking met de vorige wel een heel beperkte songlist biedt, draagt niks bij. Alleen goed voor de mensen die nog niks van de man hebben en zich willen beperken tot het allerbekendste.

avatar van Hans Brouwer
musicboy schreef:
Ik zag dit album "Rocket Man" van Elton liggen voor bijna € 30 (ja, U leest het goed!!) bij Fame! in Amsterdam . Schande !!

Dan zat waarschijnlijk ook de DVD erbij, die heb ik namelijk voor die prijs geloof ik ook gekocht.

Te korte speellijst; de nummers die er wel op staan zijn -uiteraard- zeer goed.

avatar van musicfriek
Wat een afgrijselijke foto van hem op de hoes ook trouwens..

Maar zijn mooiste nummer staat er wel op: Tiny Dancer

EVANSHEWSON
U moet maar één verzamelaar hebben van Elton John ;

Greatest hits 1970 -2002.

Deze is kompleet overbodig, tenzij U geld te veel hebt natuurlijk.

Over zakken vullen gesproken...

Beoordeling ; Voor de muziek 4.5. Maar ga hem toch niet kwoteren, deed dat wel met die prima vermelde verzamelaar!
groetjes
Reginald Dwight.

avatar van kaztor
musicfriek schreef:
Wat een afgrijselijke foto van hem op de hoes ook trouwens..

Lelijke, ongeïnspireerde typografie ook.

Van deze verzamel-CD zijn ook weer varianten verkrijgbaar zoals een U.K.-versie.
Laatst kwam ik 'm weer tegen onder de titel Just Like Belgium, en de CD begint ook met dat nummer (van begin jaren 80). Zal wel voor de Belgische markt bedoeld zijn.
Ik vind The Very Best of ... uit 1990 nog steeds de beste Elton John-verzamelaar. De geluidskwaliteit (DDD) is ook erg goed. Ze kunnen die oude nummers van voor het digitale tijdperk nooit helemaal goed krijgen. Het valt alleen echt op als je ze met een hoofdtelefoon beluistert. Vooral bij de in- en uitro's en rustige passages hoor je af en toe wat gerommel.
Van een kennis heb ik later Greatest Hits 1970-2002 geleend en van de nummers die niet op The Very Best of ... stonden heb ik weer een CDtje gebrand. Als je die nummers als audio-CD brandt moet er 1 track wijken. Ik heb Your Song, dus de versie met Alessandro Safina geschrapt. Bij het opnieuw samenstellen heb ik de nummers in chronologische volgorde gezet.
Als ik de singles-lijst van de site Rate Your Music bekijk, zie ik dat er nog veel nummers ontbreken, maar het bekendste staat er in ieder geval op.
Ik zag dat er op Greatest Hits 1970-2002 bijvoorbeeld een aantal singles van het album Single Man uit 1978 ontbreken (heel toevallig van het album met die titel). Van GH 1970-1980 zijn ook meerdere versies verkrijgbaar, zoals die 2 CD-versie met 1 bonus CD. Mijn kennis had gelukkig niet die versie met de boyband Blue erop, want dat vind ik echt heel erg. Van mij hoeft Elton geen nieuwe versies van zijn oude songs (als duetten) te maken. Mij doet hij daar in ieder geval geen plezier mee.

Vreemd dat Song for Guy, Don't Go Breaking My Heart en Nikita (wel een slecht nummer; maar zeer bekend) hier niet op staan.

Jocharo-T
Daarom ook het aanschaffen niet waard. Ik zou altijd voor het verzamelalbum Greatest Hits 1970-2002 gaan. Daar staat al het essentiele wel zo'n beetje op en ook nog eens met de volledige albumversies.

Deze lag voor een paar Euro bij de FRS; maar ondanks dat het een koopje was, deze wel laten liggen.

Jocharo-T
Het is jammer dat het door mij bovengenoemde album zo ontzettend duur is. Kom hem de laatste tijd alleen nog tegen voor bedragen van 20,-. Enkele jaren geleden hem voor de helft gekocht. Er staan wel mooie nummers op dit album (Rocket Man), hij is alleen zoals je zelf al constateerde niet compleet.

Ik ken hier vrij veel niet van, maar hij is dus wel de moeite waard?

Jocharo-T
Heb je even een privéberichtje gestuurd!

En dus toch terug naar de FRS gegaan.

avatar van kaztor
Stanley Koekblik schreef:

The Very Best Of EJ is inderdaad steengoed. Het was in ieder geval mijn binnenstapper. Krijg je er ook nog eens 2 exclusieve tracks bij. Verder vind ik de 3 Greatest Hits-verzamelaars en de Your Songs verzamelaar handzaam, de laatste omdat het een bloemlezing biedt van de eerste albums.

avatar van dominicano fonso
Een zeer goed verzamelalbum van Elton John. Al zijn grootste hits staan erop.