Steve Gunn - The Unseen in Between (2019)

Folk / Rock
Label: Matador

1. New Moon (5:09)
  2. Vagabond (5:01)
  3. Chance (4:25)
  4. Stonehurst Cowboy (3:41)
  5. Luciano (5:53)
  6. New Familiar (5:56)
  7. Lightning Field (5:00)
  8. Morning Is Mended (4:00)
  9. Paranoid (5:15)
avatar van Juveniles
lekker nummer New Moon! En in maart 2019 een optreden in Den Haag!

En met Stonehurst Cowboy een nieuw klassiek akoestisch juweeltje

avatar van philtuper
Vagabond vind ik dan weer niet heel overtuigend. Hoop dat de rest het tegendeel bewijst.

Ik vind het hele album goed, alleen het kerst achtige Paranoid spreekt mij minder aan.

avatar van Molemen25!
deric raven schreef:

Huh hij is pas volgende week uit...

Dat klopt.

avatar van Lura
Zojuist je leuke recensie over dit album op Written in music gelezen, deric raven, lijkt me een mooi album, morgen maar eens gaan beluisteren.
Binnenkort komt True North uit van Michael Chapman, een van de grote voorbeelden van Steve Gunn.
Gunn produceerde True North en speelt er zowel gitaar als drums op. Verrassend is dat Bridget St John erop zingt.

avatar van overmars89
Mooi plaatje dit. Van alle nieuwe releases tot nu toe de fijnste.

avatar van Juveniles
Word ongelooflijk gelukkig van deze nieuwe Gunn. Er waart een niet te beschrijven lichtheid door de nummers (terwijl er toch geen geringe onderwerpen worden aangesneden), tel daarbij op zijn verkwikkend klassiek aandoende getokkel (met her en der niet te zoet gevooisde violen om eea te benadrukken) als middelpunt maar nu nog meer in dienst van het nummer. Prachtig, met fluittsignaal Paranoid als waardig (geenszins kerstachtig) einde

avatar van Lambchop
Mwa mwa mwa ff vaker horen denk ik.

Hij groeit...

avatar van Aladdin
Ja, dat vind ik ook. Tweede helft kost iets meer moeite.

avatar van philtuper
New Familiar is toch anders wel een topnummer hoor! Héérlijke solo zit daar in op laatst. Heeft niemand anders deze als favoriet? Raarrrr!

philtuper schreef:

Ha ha zekerrrrs Phil, het is een erg lekker stukkie muziek, maar waardeer dan bijv een Luciano nog net iets meer (waar ik dan weer de enige in ben, hoe bizar)

avatar van AOVV
Fraaie plaat, met een gevarieerde mix van breekbare liedjes (Morning Is Mended, Stonehurst Cowboy), en wat potiger, door de gitaar gedreven songs. Steve Gunn houdt het echter veelal sober, zonder al te veel gedoe en tierlantijntjes, en brengt zo een mooi eresaluut aan de betere gitaarmuziek.

3,5 sterren