The Steel Woods - Old News (2019)

Country / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. All of These Years (4:11)
  2. Without You (4:16)
  3. Changes (5:55)
  4. Wherever You Are (6:14)
  5. Blind Lover (4:17)
  6. Compared to a Soul (4:34)
  7. Old News (4:04)
  8. Anna Lee (4:02)
  9. Red River (The Fall of Jimmy Sutherland) (1:59)
  10. The Catfish Song (4:14)
  11. Rock That Says My Name (6:27)
  12. One of These Days (4:02)
  13. Are the Good Times Really Over (I Wish a Buck Was Still Silver) (4:02)
  14. Whipping Post (5:46)
  15. Southern Accents (4:44)
avatar van LuukRamaker
Beetje southern rock à la Blackberry Smoke, maar dan hier en daar nét even wat meer country. Dit album bevat covers van Black Sabbath, The Allman Brothers, Tom Petty, Townes van Zandt, Merle Haggard & Wayne Mills maar de nummers hebben over het algemeen een mooie (nieuwe) eigen sound (gekregen). Eentje die me zeer kan bekoren.

Aardig album maar ik viind het nummer “al of these years” op double trouble van Lynyrd Skynyrd lijken. Telkens als ik de gitaar riff hoor denk ik daar aan. Maar misschien ligt het aan mij?

avatar van Larzz
Zeker met je eens Bullet. Zelfde gitaarrifje. De zanger lijkt ook erg op Johnny Van Zant, jongere broer van Skynyrd's Ronnie Van Zant. Goed maar wisselvallig album met een prima heldere productie, uitstekend muzikaal spel en een aantal prima originele nummers.
Veel covers inderdaad waarvan alleen Black Sabbath's Changes enigszins uit de toon valt. Al met al toch wel een prima album al vind ik hun debuut cd Straw In The Wind toch wat sterker.