Tenderlonious featuring the 22archestra - The Shakedown (2018)

Jazz
Label: 22a

1. Expansions (6:54)
  2. Yussef's Groove (5:47)
  3. Togo (7:06)
  4. SV Interlude (2:57)
  5. The Shakedown (6:27)
  6. Maria (4:39)
  7. You Decide (6:18)
  8. SV Disco (4:43)
  9. Red Sky at Night (9:34)
avatar van Mssr Renard
Lekkere plaat van Cawthorne, fluitist, componist en labelbaas van 22a.

Dit drukke baasje, brengt om de haverklap weer iets nieuws uit, zei het een electronische plaat, een fusionplaat met zijn band Ruby Rushton.

The 22archestra is geen echte band, maar een groep studiomuzikanten die Cawthorne begeleiden op deze plaat met oa drummer Yussef Dayes en bassist Fergus Ireland.

Veel op deze plaat is gecentreerd rond het fluitspel van Cawthoren en de electrische piano van Hamish Balfour en de synths/samples van Cawthorne.

De muziek klinkt ouderwets, in de zin dat het zo een jaren zeventigplaat had kunnen zijn. Stijlen als afrobeat, latin, fusion en jazzfunk komen aan bod. En de plaat heeft ook een fijne, hier en daar, wat spacey vibe. Denk aan Yussef Lateef, Herbie Hancock en Lonnie Liston Smith.

Opgenomen in Abbey Road Studios in 8 uur. Een knappe prestatie!