Noctorum - Sparks Lane (2003)

1 stem

Label: Second Motion

1. Hey There (3:22)
  2. Aujourd'hui (3:43)
  3. My Museum (5:01)
  4. Hymn (4:20)
  5. High as a Kite (4:56)
  6. Ask Again (4:19)
  7. Things to Do and Be (6:02)
  8. All in Good Faith (3:45)
  9. A Girl in Every Graveyard (6:44)
  10. Qu'est-ce Que C'est? (6:21)
avatar van Rainmachine
Jeugdvrienden Marty Willson-Piper van The Church en producer Dare Mason werken hier voor het eerst samen als het gelegenheidsproject genaamd Noctorum. Het klinkt voor een deel als veel van de dingen die we vroeger van The Church kenden. In 2002 had Dare zijn eigen studio opgezet, de VIP Lounge, in Penzance, Cornwall, UK. Het grootste deel van Sparks Lane is daar geschreven en opgenomen in de vijf dagen die MWP had tussen de optredens als gitarist van All About Eve. Daarna werkte Dare de daarop volgende maanden aan het toevoegen van extra instrumenten en arrangementen. Het is een verfijnde plaat geworden, met het sfeervolle My Museum, het fantastische High As A Kite, het experimentele Ask Again en de space rock met staccato teksten van Que'est -ce Que C'est. De prachtige hoes van wijlen Greg Daville bestond uit samengestelde afbeeldingen die samen een onwaarschijnlijke geheel vormden. Het apparaat op de afbeelding wordt een planetarium genoemd en is echt: een werkend mechanisch model van ons zonnestelsel.