The Flock - The Flock (1969)

Label: One Way

1. Introduction (4:55)
  2. Clown (7:44)
  3. I Am the Tall Tree (5:39)
  4. Tired of Waiting (4:40)
  5. Store Bought - Store Thought (7:01)
  6. Truth (15:41)
avatar van Oldfart
Debuut van het uit Chicago afkomstige, zeven leden tellende jazz/rock/pop ensemble.
Mengelmoes van stijlen, soms meer richting free jazz dan tijdgenoten Chicago of Blood Sweat and Tears, dan weer lieflijk als hippies uit de Haight-Ashbury, dan weer zeer beinvloed door Zappa en zijn moeders.
Zang soms erg goed, dan weer wat over de top.
Hoofdrol voor violist Jerry Goodman.

Toen John McLaughlin Goodman uit de band wegkaapte om lid te worden van de eerte samenstelling van zijn Mahavishnu Orchestra, was het met de band snel gedaan

In Nederland even "wereldberoemd" door een optreden in het Grand Gala du Disque, waar presentator Willem Duys blijkbaar zeer onder de indruk was van het ontblootte bovenlijf van Goodman.

En de muziek?
Luister maar:
Tired of Waiting
( vrije uitvoering van Kinks origineel)

Clown