Willem - Man in Nood (2018)

Label: Top Notch

1. Man in Nood (3:18)
  2. Oorlog (3:54)
  3. Apocalypse (3:00)

met Kempi

4. Houten Pak (3:03)
  5. Jonge Ouders (3:19)

met Kempi

6. Hart op Mijn Grond (3:01)
  7. Vallende Sterren (3:51)
  8. Ooit Zullen Wij Vrij Zijn (2:07)
  9. Wilde Paarden (3:13)
  10. Nike Slogan (3:13)
  11. Jongen (3:03)
  12. Achter de Wolken (4:28)
avatar van Roscovitsch
Fijne comback van Willy. Was erg onder de indruk van zijn verhaal bij DWDD en vertoning van de clip Houten Pak. Mooie liedjes en aardige verses zoals bijvoorbeeld op Apocalypse.

Ja, heftig, wist ook niet dat The Opposites gestopt waren.
Hopelijk blijft het nu goed gaan met Willy.

avatar van Mausie
Willem altijd al een sympathieke vent gevonden. The Opposites was vaak niet helemaal mijn ding, maar af en toe toch een lekker nummer van meegepikt. Dit solo album klinkt een stuk volwassener.Apocalypse vind ik een erg goede track. Lekker refrein en duister sfeertje.

avatar van overmars89
Wat een prachtig album is dit geworden. Hier spreekt toch de kracht van het geheel. Het hele sfeertje spreekt mij enorm aan. Vooral omdat alles zo persoonlijk is komen de tracks keihard binnen.

avatar van Kos
Kos
In ieder geval best een origineel album met de nodige diepgang. Verder totaal niet mijn soort muziek.
Maar in ieder geval toe te juichen dat zoiets kan.

avatar van Roscovitsch
overmars89 schreef:

Het is Willem te prijzen dat hij ervoor heeft gekozen een album lang dit sfeertje vast te houden. Geen (commercieel aantrekkelijke) partytracks tussendoor. Dit komt het geheel absoluut ten goede. Sterke bijzondere plaat, in een NL hiphop landschap waar imo naast bijv. een Ares weinig alternatiefs wordt gereleased.

Fantastisch Hip-hop album van Nederlandse bodem, die de laatste jaren erg zeldzaam zijn.

avatar van Fluvver
Ik ben niet van dit gerne, maar deze plaat is toch wel erg lekker. Goeie teksten en lekkere duistere sfeer over de gehele lengte van het album.

avatar van Silky & Smooth
Kos schreef:
Maar in ieder geval toe te juichen dat zoiets kan.

Voor een keer eens met Kos. Inderdaad mooi dat dit gewoon gereleased wordt door TopNotch. En terecht blijkt, want er zijn veel mensen die dit mooi vinden. Ik behoor echter niet tot die groep.

Halve punt omhoog en dat maakt het voor mij 5*, wellicht omdat ik het 'voel' op een persoonlijk level. Te gek inderdaad dat hij binnen TopNotch de ruimte en vrijheid heeft gekregen om zo'n album te maken.

avatar van Rene1979
Ik behoor tot de groep die dit wel mooi vindt. Het hoeft niet altijd brag and boast te zijn van mij en dit is een voorbeeld dat chill en “gevoelig” ook dope kan zijn

avatar van Metgezel
Lang geslapen op dit album, maar misschien wel het beste van 2018 wat er is uitgekomen in Nederland

avatar van lowieke
Verrassend mooi album. Wel erg opzichtig/slim ingespeeld op bepaalde hypes.. maar wel op een manier die ik bijzonder goed trek