Sunflower Bean - King of the Dudes (2019)

Label: Mom+Pop

1. King of the Dudes (2:57)
  2. Come for Me (3:29)
  3. Fear City (3:21)
  4. The Big One (2:16)
avatar van E-Clect-Eddy
Eind maart kwam hun tweede album uit en die krijgt 10 maanden later een opvolger in de vorm van deze EP.

De single Come for Me is uit en klinkt als beïnvloed door 70s Glam Rock. Zangeres Julia Cumming heeft voor een iets andere manier van zingen gekozen, meer rauw, minder hoog / zoet. Minder herkenbaar maar wel iets waar ze minder moeite mee heeft om te zingen dan enkele passages op het meest recente album.

avatar van E-Clect-Eddy
Met de eerste echte release-lawine van 2019 komen ook de eerste teleurstellingen mee.

De single Come for Me is een lekker nummer dat doet denken aan Suzie Quatro in de 70s en ook op de rest van de EP hoor ik wat 70s Rock sfeer terug.

Deze nummer passen wel beter bij de stem van zangeres Julia Cumming maar ik mis de miswerking / interactie tussen haar bandgenoot gitarist Nick Kivlen met de jonge-Bob-Dylan-Look.

Wellicht dat de overige nummers nog gaan groeien... kan zijn dat ik al verwend met met de nodige prachtige album in de afgelopen 2 weken dat deze daarom wat teleurstelt bij de eerste drie beluisteringen.