Shiny Toy Guns - We Are Pilots (2006)

Alternatieve titel: We Are Pilots (V3)

Pop / Electronic
Label: Motown

1. You Are the One (4:30)
  2. Le Disko (3:23)
  3. Starts with One (3:45)
  4. When They Came for Us (4:24)
  5. Don't Cry Out (4:10)
  6. Chemistry of a Car Crash (3:51)
  7. Waiting (4:21)
  8. Rainy Monday (3:59)
  9. Jackie Will Save Me (3:59)
  10. Shaken (3:43)
  11. We Are Pilots (4:14)
  12. I Promise You Walls (4:08)
  13. Weather Girl (4:37)
  14. Rocketship (3:32)
Dit is de uiteindelijke versie die ze officieel hebben uitgebracht ofzo ?

avatar van sdr
sdr
Leuke band dit, van echte pop nummers naar meer electronische, en nummers met vrouwelijke zang en andere dan weer met mannelijke, ja met de afwisseling zit het wel goed. Jackie Will Save Me is een heel mooi nummer.

avatar van lauradance
tegenvaller

avatar van Gizzmann
Had veel positiefs over dit album gelezen, maar het stelt eigelijk helemaal niks voor. Word ook bijna overal als rock bestempelt, maar de rock-gedeeltes klinken als vreselijke Blink 182-ballads. Gooi daar een mindere versie van Hello! Goodbye! overheen en je weet wat voor een foute dancepop je kunt verwachten. Bijna elke track kent wel een klein leuk momentje (wanneer de zang begint bij Le Disko, de klokjes op Don't Dry Out), maar ze weten elk nummer ook stevig te verneuken. Kan niet geloven dat ze twee eerdere versies nodig hadden om uiteindelijk tot dit saaie product te komen.

Zouden perfecte moderne popnummers zijn, misschien zelfs lekkerder dan gemiddelde pop, maar toch met een net iets te grote irritatiefactor om echt goed te zijn.

avatar van Guinness1980
Geen klasieker maar het luisteren zeker waard.