Eyeless in Gaza - Everyone Feels Like a Stranger (2011)

1 stem

Folk / Electronic
Label: A-Scale

1. Voices (4:32)
  2. Dance of Hours (5:40)
  3. Much Wants More (3:32)
  4. Morning Singing (3:19)
  5. Seeing / Book of Days (3:35)
  6. Among the Gathering Skies (5:35)
  7. So You Appear (3:30)
  8. Slow Eve (3:30)
  9. Childhood Knives (3:30)
  10. Dreaming Baby
  11. If I Could Live as the Sun Does (4:33)
  12. Endless Trees (3:59)
Een bijzonder rustig folky album van Eyeless in Gaza. Wat dat betreft is de hoes goed gekozen, verstild zittend in een oude kapel.
De zang van Martyn Bates is erg mooi, hij lijkt zich wat in te houden en zeker met deze nummers is dat een goede keuze. De begeleiding is ook minder experimenteel, maar ook daar wordt maat gehouden. Dat zorgt voor een mooie intieme plaat, maar anders dan de wat commerciëlere platen eind jaren 80. Het noisy geluid is op deze plaat bijna geheel afwezig, maar dat komt in de latere platen weer wat terug.
Een aanrader voor diegene die wat van wat experimentelere folk houden.