Cherry Glazerr - Stuffed & Ready (2019)

Label: Secretly Canadian

1. Ohio (2:51)
  2. Daddi (3:11)
  3. Wasted Nun (3:18)
  4. That’s Not My Real Life (2:57)

met Delicate Steve

5. Self Explained (3:36)
  6. Isolation (3:03)
  7. Juicy Socks (3:13)
  8. Pieces (2:14)
  9. Stupid Fish (4:13)
  10. Distressor (3:22)
avatar van E-Clect-Eddy
Op 3 oktober bracht ze nog een fijne EP uit in samenwerking met Psychic Temple - Houses of the Holy, Vol. I (2018)

Dat was niet het album waarop ik wachtte nadat in het voorjaar de heerlijke single Juicy Socks werd gepresenteerd. Dit album is dat wel, met een half jaar vertraging. Vandaag werd meteen de tweede single Daddi uitgebracht inclusief video, prima nummer maar net iets minder sterk als de eerste.

avatar van E-Clect-Eddy
Wasted Nun is de derde single, erg lekker die gitaren!

Heerlijk, heerlijk die gitaren, Cherry Glazerr is goed bezig

Stupid Fish had ook een single kunnen zijn.

avatar van E-Clect-Eddy
Lang moeten wachten nadat de heerlijke single Juicy Socks was verschenen begin 2018. Ook de singles Wasted Nun en Daddi stelden niet teleur.

Op veel van de nummers van dit album is een stevig gitaargeluid te horen, dat herinnert aan acts als Foo Fighters. Daar tegenover staat de wat zachtmoedige stem van zangeres / gitarist Clementine Creevy die soms wat dromerig zingt over serieuze zaken zoals een opdringerige vader(-figuur) op Daddi. Elementen uit de Shoegaze in de mix met Grunge, terwijl de intro van bijvoorbeeld Juicy Socks ook op een Indie Pop nummer lijken. Spelen met hard en zacht, ingetogen en stevig expressief is een trucje dat al veel vaker gebruikt is maar Cherry Glazerr is hier wel de nieuwe meester van, wat mij betreft.

Grote kanshebber (de derde) voor mijn eindlijstje van 2019.

avatar van EttaJamesBrown
Binnenkort in VERA. Kaartjes gekocht en inluistersetje gemaakt. Een 3,5 ter motivatie.
Bij Stupid Fish krijg ik visioenen van de oude Cure waarbij Robert Smith is vervangen door een leuke dame.

avatar van E-Clect-Eddy
De eerste volle mep van 2019.

Moet raar lopen als deze niet in mijn album Top 5 van dit jaar eindigt.