A Sunny Day in Glasgow - Scribble Mural Comic Journal (2007)

Rock / Electronic
Label: Notenuf

1. Wake Up Pretty (2:00)
  2. No. 6 von Karman Street (4:16)
  3. A Mundane Phonecall to Jack Parsons (3:21)
  4. Our Change into Rain Is No Change at All (Talkin' 'Bout Us) (4:25)
  5. Ghost in the Graveyard (5:59)
  6. 5:15 Train (4:12)
  7. Lists, Plans (4:54)
  8. C'Mon (4:28)
  9. The Horn Song (1:28)
  10. Panic Attacks Are What Make Me "Me" (5:16)
  11. Watery [Drowning Is Just Another Word for Being Buried Alive Under Water] (4:02)
  12. Things Only I Can See (5:06)
  13. The Best Summer Ever (4:44)
In eerste instantie dacht ik met een My Bloody Valentine-kloon te maken te hebben, maar uiteindelijk is A Sunny Day In Glasgow wel wat meer dan dat. De gitaarmuren van Loveless zijn aanwezig, evenals de ijle zang (deed me wat aan Cocteau Twins denken), maar zo ongeveer op de helft van de plaat wordt duidelijk dat dit bandje toch iets meer in zijn mars heeft dan idolen naäpen. De electronica-trucendoos gaat open en het klinkt allemaal wat minder obligaat en daardoor een stuk spannender.

Geen uitschieter, dit album, maar een krappe 4* kan er wel vanaf.

avatar van Djeff-iz-ded
dit was een tip van flipman, en een goede tip.
als mbv-liefhebber kon ik vooral erg genieten van ''5:15 train'' , het harde gebonk op de achtergrond en de typische mbv-achtige gigantische galm-herrie is een goede combinatie.
maar zoals herman hierboven al zei is het niet echt naaperij, eerder een band die gewoon hun ding doen op een ietwat ander manier, maar toch duidelijk gedeeltelijk hun inspiratie uit de droomrock vandaan hebben.

avatar van Flipman
Blij dat je 't mooi vond, Djeff ! Ik ontdekte dit op Last.fm, met als tag 'Dream Pop'. Dan komt onder andere inderdaad My Bloody Valentine vaak langs, maar ook deze geniale band. Er zijn raakvlakken met MBV, maar ook weer niet super veel. Dit is echt héél anders! Je moet het ervaren !