Portrayal of Guilt - Let Pain Be Your Guide (2018)

Punk / Metal
Label: Gilead

1. Daymare (4:40)
  2. Among Friends (2:16)
  3. A Burden (1:49)
  4. Let Pain Be Your Guide (0:29)
  5. Your War (2:19)
  6. Chamber of Misery, Pt. II (2:07)
  7. Life Holds Nothing (1:00)
  8. The Hunger (1:13)
  9. Death Is Gentle (2:29)
  10. Until We're Dust (3:53)
avatar van eightynine
Waar eindejaarslijstjes al niet goed voor zijn. Luister je ook bennerd?

bennerd
Werd genoemd door de zanger van Touché Amoré, hoog in het lijstje. Dankzij jouw extra tag staat het klaar nu. Ik bereid me voor op een zware zit.

avatar van Don Cappuccino
Ontzettend vette plaat. Sommige tracks doen me best wel aan Oathbreaker denken als ze de screamo-invloeden (Circle Takes the Square) flink zouden opkrikken. Intens en grimmig.

bennerd
Ja hoor, best vet. Er zitten een beetje te veel netheidstrucjes in om mij niet te verliezen, maar dit is wel next-level qua intensiteit. Donkere Converge/Cursed-core met een dikke screamo-vibe. Het lijkt zelfs af en toe recht uit Bremen te komen. Denk Systral, Carol, Acme, dus ik tag McSavah ineens ook.

avatar van AOVV
Sterk debuut van Portrayal of Guilt, ene flinke portie grimmigheid wordt hier geserveerd, waarbij de screamo-invloeden ook erg worden gesmaakt. De tracktitels liegen er ook niet om, natuurlijk.

3,5 sterren

avatar van Lau1986
Ik vind vooral het begin van deze plaat erg gaaf, daarna zakt het naar mijn idee wat in. Het is vooral een erg lekker afwisselend plaatje.