Aesop Rock and TOBACCO - Malibu Ken (2019)

Alternatieve titel: Aesop Rock and TOBACCO Are Malibu Ken

3. Save Our Ship (3:28)
  4. Sword Box (4:01)
  5. Dog Years (3:04)
  6. Acid King (3:32)
  7. Suicide Big Gulp (3:29)
  8. 1+1=13 (3:45)
  9. Churro (2:27)
  10. Purple Moss (3:51)
avatar van Slowgaze
#zinin #ishetal2019 #tealeonionmymind

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Acid King (waarin Aesop het legendarische verhaal vertelt van Ricky Kasso, de tiener die een vriend doodstak onder de invloed van drugs) was al cool, maar Corn Maze is nog een stuk toegankelijker en klinkt als een echte single - de track doet me denken aan Aesop ten tijde van None Shall Pass. Hoewel ik een heel album Aesop meestal te veel van het goede vind, maken deze twee singles me wel benieuwd naar de rest. Het is ook prettig dat Aesop op die twee nummers niet de hele spotlight opeist, want producer TOBACCO verzorgt lekker psychedelische, dreigende beats die op zichzelf opvallen maar tegelijkertijd de stem en flow van Aesop ondersteunen.

avatar van GarnalenPeller
Acid King is alvast een van mijn favoriete tracks van 2018. Aesop refeereerde al eerder naar Kasso op Catacomb Kids, een schokkende gebeurtenis voor Suffolk county waar Aesop opgroeide.

Dit en de nieuwe Blockhead, 18 januari is veelbelovend.

avatar van Silky & Smooth
Gek album. Ergens voelt het alsof de raps en beats totaal uit sync zijn, maar ook weer niet. De jaren 80 synth beats van TOBACCO zijn behoorlijk aanwezig en om Aesop Rock kun je natuurlijk ook niet heen. Dit creëert een bijzondere mengelmoes qua focus. Ik vind het in ieder geval een tof album en typisch Aesop Rock album. En het is ook wel weer eens fijn dat hij met een andere producer samenwerkt.