Stats - Other People's Lives (2019)

Pop / Dance
Label: Memphis

1. I Am an Animal (4:35)
  2. There Is a Story I Tell About My Life (4:13)
  3. Rhythm of the Heart (4:00)
  4. Lose It (4:00)
  5. A Change of Scenery (3:28)
  6. Other People's Lives (4:32)
  7. Raft (3:58)
  8. From a High Sky (3:38)
  9. The Family Business (3:38)
  10. A Man Who Makes the Weather (4:50)
  11. Never Loved Anyone (5:45)
avatar van dafit
De weken luisterde ik veel naar het debuutalbum van het zeskoppige Stats uit Londen, dat nog vrij weinig aandacht krijgt. Opmerkelijk, gezien vergelijkingen in de Britse pers met Talking Heads en LCD Soundsystem. Onterecht ook, want Other People’s Lives is de beste electropopplaat in lange tijd die amper zwakke momenten kent.

Luister maar eens naar het funky Rhythm of the Heart, het groovende I Am An Animal, het euforische Lose It en het zeer vrolijke The Family Business. Dit is de perfecte muziek voor de eerste zonnige lentedagen. Mijn favoriete track is het dansbare en onmiddellijk vertrouwd klinkende Raft, waarop de prettige stem van voorman Ed Seed (eerder bandlid van La Roux en Dua Lupa) opeens de hoogte in schiet. Verslavende plaat.