André de Saint-Obin - Sound on Sound (1982)

1 stem

Electronic / Rock
Label: Ding Dong

1. Introduction (3:45)
  2. My Dirty Self (4:40)
  3. Dance Till I Die (3:58)
  4. My Burning Head (4:02)
  5. Woman's Talk (1:39)
  6. Keine Zukunft (5:46)
  7. Is It a Cop? (3:10)
  8. Hey You (4:08)
  9. I Got Plopmusic (2:56)
  10. Suicide (4:12)
  11. Desolation (2:44)
  12. A Tempo Accel. (3:27)
  13. $ 13 (3:15)
Soms ben ik totaal verbijsterd. Op zolder nog een doos met oude cassette bandjes en na aankoop van een tweede jands Marantz cassette deck toch maar kijken wat er tussen zit. Nu heb ik nog wel een aantal bandjes uit de jaren 80, sommige groepen artiesten, zeker uit de wat alternatieve kraakbeweging, gaven die vaak exclusief uit. Ding Dong Cassette (DDC) was een bekende cassette uitgever. Toen ik deze cassette van Andre de Saint Orbin weer opzette, gelijk even gekeken op Music Meter. En .... hij staat erop. Dat hier nog niet op egstemd is of geschreven is wel te begrijpen. Cassettes werden in kleine hoeveelheden uitgegeven. Op internet las ik dat een paar jaar geleden iemand dit ook nog op vinyl en cd heeft gezet (500 ex), dus als je nog wilt beluisteren. Maar ook bij soundcloud zag ik een aantal nummers.
Het is echt jaren 80 muziek, experimenteel. Zoals de titel al aangeeft 'sound on sound' is de muziek laagje voor laagje opgenomen en daarbij speelt en zingt André alles. Verder moet hij nog een single uit hebben gegeven en dat was het. Leuk tijdsdocument, grappoig te hebben, maar daar houdt het voor mij wel mee op. Het is de derde cassette van ding dong (DDC 003), ik zie dat ook de eerste heb, van Kaye and Ignit (DDC 001). Ook maar weer eens beluisteren.