Mad'house - Absolutely Mad (2002)

Frankrijk / Nederland

10. Borderline
  11. Lady of the Dawn
  12. Everybody
avatar van BlueVelvet
Ik ken alleen Like a Prayer dat ooit eens een hitje was hier. Afschuwelijke cover.
Ik zie dat dit allemaal (?) Madonna-covers zijn, in dance-uitvoering. Blegh.

Jonas
Jammer van de zovele covers maar toch knap werk

avatar van NewYorkCityLight
Ik vind dit een goede cd. Ik vind het alleen wel jammer dat in veel nummers de stem met de computer is gemaakt, niet omdat dat gewoon eigenlijk lui is, maar de stem komt niet zo mooi naar voren als op Like A Prayer en La Isla Bonita bij de meeste. De beste nummers zijn Like A Prayer, La Isla Bonita, Frozen en Into The Groove. OVer het algemeen is dit muziek die ik wel kan waarderen.

avatar van NewYorkCityLight
Ik vind de CD wel beter geworden...Ik weet alleen niet of ik mijn stem moet verhogen.

Like A Prayer is natuurlijk een prachtig nummer, ik kan niet uitleggen wat dat nummer voor mij betekent (heeft)

Andere aanraders zijn Into The Groove en La Isla Bonita

Be Yourself, Open Your Heart, Everybody en Borderline vond ik eerst wat minder, maar vooral Open Your Heart en Be Yourself zijn juist heel leuk.

Het enige nummer dat ik niet kan uitstaan is Lady Of The Dawn. Dit nummer zou moeten sterven

BlueVelvet schreef:
Ik zie dat dit allemaal (?) Madonna-covers zijn, in dance-uitvoering. Blegh.

niet allemaal...Be Yourself en Lady Of The Dawn zijn originele Mad'House nummers..

avatar van PEN15
0,5
Ik kan me herinneren dat deze vrouw het puur deed om het geld, er was geen enkele liefde voor het vak of om een muzikale bijdrage te leveren. Nadat deze mevrouw kort daarna snel moeder was geworden, had ze er geen zin meer in en was ze in een klap vergeten. Echt niet te vatten dat hier een markt voor is, onvoorstelbaar dat zoiets over de toonbank gaat toch? Wie koopt zoiets? Hoe de [censuur] kun je zoiets nog aanraden als het kinderachtige dance covers zijn met een hilarisch frenglish 'allo 'allo accent? Absolutely rubbish.

avatar van RogerV
0,5
Dit was inderdaad een groot drama. Prullenbakdance voor de skihut.

avatar van friday the 13 th
Allemaal Madonna-covers, laat weers eens zien wat een grote invloed Madonna heeft.

Like a prayer,Like a virgin, Holiday en La Isla Bonita zijn het beluisteren waard. Stem is inderdaad robot-style, maar het stoort niet.

Haha doet me even denken aan Bridget Jones: Edge of reason - Like a wirgin, fucked for the very first time! Geweldig

avatar van Angelo
Ik heb zelden zo'n onrespectvol "eerbetoon" (kuch) gehoord aan de Queen of Pop. Klassiekers van Madonna coveren is normaliter al dramatisch genoeg maar om ze op zo'n gruwelijke wijze te verkrachten spant de kroon. Dat 'Like a prayer' een nummer 1 hit werd in Nederland is onvoorstelbaar, vooral als je je realiseert dat het origineel niet hoger kwam dan een 2e plaats. Absolutely disgusting, dat is dit album dat wat mij betreft in aanmerking komt voor één van de slechtste albums ooit gemaakt. Wat een prestatie om het mooie 'Frozen' om te toveren in zo'n walgelijk nummer. En ach, het geld niet alleen voor 'Frozen' maar voor alle tien Madonna covers. Dit album is een hele goede reden waarom coveren strafbaar zou moeten worden. Van deze muziek word ik nou echt agressief...

TheArtfulDodger
Wat een gedrocht. Absolutely Sad.

avatar van tnf
tnf
T'is te hopen dat de singles niet represenatief zijn voor de hele cd (heb het er maar niet op gewaagd hem helemaal te luisteren). Maar ik vrees het ergste.

Dat Like a prayer moet een van de allerergste dingen zijn die ooit zijn opgenomen. Vals gezongen (dwars door de overduidelijk aanwezige autotune heen), inspiratieloze verkrachting van een paar steengoede oude nummers, en er klopt ook gewoon niks van die productie.

Nou kan het leuk zijn als iets net niet helemaal 'af' is, maar in dit geval niet.