Global Citizen - EP 1 (2018)

1 stem

Australiƫ
Pop / Hip-Hop
Label: Parlophone

1. Stargate - Rise Up (3:03)

met Nelson Mandela

2. Los Unidades en Pharrell Williams - E-Lo (3:34)

met Jozzy

3. Cassper Nyovest en Los Unidades - Timbuktu (3:44)

met Stormzy en Jess Kent

4. Stargate en Los Unidades - Voodoo (3:57)

met Tiwa Savage, Wizkid, Danny Ocean en David Guetta

avatar van esteban
Is het een tijdelijk randproject om een nieuw ei kwijt te kunnen? Hebben we het laatste van Coldplay gehoord? De tijd zal het uitwijzen.

Dat de band effectief onder een andere naam naar voor komt is iets wat niemand zag aankomen, denk ik. Muzikaal is het echter geen totale verrassing. Chris Martin en de zijnen bleven evolueren, tot groot jolijt van de ene, tot immens grote ergernis van de andere. De richting die ze hier inslaan, voelde je ergens wel aankomen op de laatste albums. In dat opzicht geen gekke stap. Het maakt dat ze los staan van wat ze voorheen deden en nu misschien allerlei dingen voluit kunnen doen die niet 100% met de vorige band strookte.

Deze eerste single klinkt op bepaalde vlakken nog steeds als een Coldplay-single en misschien nog meer als enkele eerdere uitstapjes die Chris Martin eerder al maakte. Het bevalt me wel, ik kijk uit naar meer. De verplichte Coldplay-instrumenten blijven wat achterwege, misschien geeft dat een nieuwe vrijheid?

Benieuwd.

avatar van esteban
Als ik het goed begrijp, is dit allemaal in het teken van een goed doel en helemaal geen naamsverandering van Coldplay, zoals nog op veel plaatsen te lezen staat. Het draait grotendeels om het 2018 Global Citizen Festival: Mandela 100 dat op 2 december (morgen) zal plaatsvinden. En vandaar ook de samenwerking met alle andere artiesten die zich ook zullen inzetten via verschillende wegen.

De overige nummers zijn reeds op de YouTube-pagina van het label te vinden. Ik denk dat fans van de meest commerciële nummers op Mylo Xyloto de Los Unidades bijdrages wel zullen kunnen smaken. Persoonlijk ben ik zeker fan van 'E-Lo'. De rest is wat meer doordeweeks, maar daarom niet slecht.