Nils Frahm - Encores 2 (2019)

Duitsland
Neoklassiek / Electronic
Label: Erased Tapes

1. Sweet Little Lie (4:45)
  2. A Walking Embrace (5:29)
  3. Talisman (4:02)
  4. Spells (12:34)
avatar van chevy93
While Encores 1 focused on an acoustic pallet of sounds with just a solo piano and harmonium, Encores 2 explores a more ambient landscape from the All Melody sessions, the pinnacle of which is the astral 12 minute showpiece Spells. Recorded through an amplified stone well Frahm found on Mallorca, Encores 2 is at once unique but familiar; orbiting the universe of All Melody while inhabiting its own world.
Encores 2 by Nils Frahm - Releases - Erased Tapes - erasedtapes.com

En hij zegt er zelf het volgende over:
“The idea behind Encores is one we had from before All Melody; to separate releases each with their own distinct musical style and theme, perhaps even as a triple album. But All Melody became larger than itself and took over any initial concepts. I think the idea of Encores is like musical islands that compliment All Melody”

Hypnotiserend! Zo te horen een totaal andere weg ingeslagen dan met deel 1.

avatar van Don Cappuccino
Spells is top, flinke Tangerine Dream-vibes.

avatar van ohmusica
Idd Don Cappuccino Spells is top en betoverend.

avatar van chevy93
Jammer dat geen van de stemmers even een berichtje achterlaat. Gisteren voor het eerst deze geluisterd en als je een plaat 'encores 2' noemt, sta je natuurlijk bij voorbaat al 0-1 achter, omdat het direct het idee geeft dat het allegaartjes zijn die (net) niet goed genoeg waren voor All Melody. Dat zou deze EP tekort doen, want dit is weeral een prima plaat. Sterker nog, zou je Encores 1 en 2 bij elkaar voegen, heb je een volwaardige plaat die uitstekend kan wedijveren met de overige 'reguliere' albums.

avatar van nico1616
Nils Frahm had gerust van All Melody een driedubbelaar mogen maken, want deze Encores zijn zeker geen overschotjes.
Rustgevend en bezwerend, heerlijk

avatar van Barney Rubble
Prima plaat. Met name Talisman doet me wel wat. Een heerlijk bezwerend, melancholieke geluidschets. Inderdaad een goede aanvulling op All Melody, al vind ik het materiaal daar toch net even een tandje sterker. Tijdens het luisteren vroeg ik me af of ik 4* kon geven, maar als kritische Nederlander gebied mijn cynisme me om bij twijfel net dat halfje minder uit te delen.

avatar van Premonition
chevy93 schreef:

Encores 1 deed weinig bij mij, sterker nog, vind ik eigenlijk een vervelende plaat en dat terwijl ik mij toch redelijk tot goed (met Wintermusik als uitschieter) kan vinden in zijn eerste neo-klassieke albums. Deze Encores 2 is veel rijker en gelaagder, gaat komende tijd vaker afgespeeld worden.