Last in Line - II (2019)

Metal / Rock
Label: Frontiers

1. Intro (1:04)
  2. Blackout the Sun (3:55)
  3. Landslide (4:57)
  4. Gods and Tyrants (4:57)
  5. Year of the Gun (3:39)
  6. Give Up the Ghost (4:45)
  7. The Unknown (4:39)
  8. Sword from the Stone (6:13)
  9. Electrified (3:41)
  10. Love and War (5:08)
  11. False Flag (4:14)
  12. The Light (5:12)

avatar van Desert
Goed rockalbum!

avatar van gigage
Op zich is het wel leuk om de originele Dio gitarist weer aan het werk te horen in zijn oude rol. Ook original drummer Vinny Appice mept er weer vrolijk op los. Op deze manier blijft er toch nog wat nostalgie van de voorbije glorie binnen sijpelen. Het materiaal is niet overal even sterk en heeft meer een hard rock vibe en mist het puntige van weleer. Het past prima in de Frontiers stal laten we maar zeggen. En het wordt vol overtuiging gebracht en dat maakt het een fijn album om naar te luisteren.

avatar van The_CrY
Het debuut vond ik destijds nogal vervelend, maar deze tweede worp gaat er goed in. Zou het dan enkel aan het songmateriaal liggen? Er zit hier een lekkere energie in, de nummers worden vol overgave gespeeld, en het valt nu wel op dat de zanger een fantastische strot heeft. Ook zou ik liegen als ik niet genoot van Vivian Campbell en Vinnie Appice. Phil Soussan heeft destijds de overleden Jimmy Bain vervangen, en hij doet het met verve. Heerlijke hard rock plaat.

avatar van vielip
Ik vind het wel leuk geprobeerd allemaal maar vind het nergens écht de moeite waard worden. Maar ja, probeer in deze stijl nog maar eens iets op plaat te zetten wat al niet tig keer eerder en beter is gedaan. Zal ook niet meevallen.