Front Line Assembly - Wake Up the Coma (2019)

Canada
Electronic
Label: Metropolis

1. Eye on You (4:30)

met Robert Görl

2. Arbeit (5:02)
  3. Rock Me Amadeus (4:14)

met Jimmy Urine

4. Tilt (5:10)
  5. Hatevol (5:00)
  6. Proximity (5:21)
  7. Living a Lie (5:53)
  8. Wake Up the Coma (5:47)

met Nick Holmes

9. Mesmerized (4:47)
  10. Negative Territory (6:18)
  11. Structures (5:07)
  12. Spitting Wind (5:17)

met Chris Connelly

avatar van E-Clect-Eddy
...met een cover van Rock Me Amadeus. FLA waagt zich op glad ijs.

avatar van E-Clect-Eddy
De opener Eye on You (met Robert Görl van D.A.F.) klinkt op het eerste gehoor als een mix van Techno en House met een Industrial sfeertje.

Op Arbeit komen herinneringen aan EBM naar boven in het verlengde van de muziek van het heerschap uit het eerste nummer (D.A.F.) en halverwege kantelt het en wordt de sfeer meer ingetogen richting een Anthem.

Rock Me Amadeus (met James Euringer van Mindless Self Indulgence) voegt weinig toe aan het origineel, een dun Industrial sausje is erover uitgesmeerd. Al kan me voorstellen dat dit live beter uit de verf komt en wel tot publiekslieveling kan groeien van de oorspronkelijke novelty hit.

Tilt neigt meer naar het geluid dat Gary Numan op zijn laatste albums presenteert. Misschien dat die daarom meer bevalt dan voorgaande nummers.

Wake Up the Coma (met Nick Holmes van Paradise Lost) heeft een vleugje Alternative Rock invloeden, maar ook deels weer dat geluid van Gary Numan's recente werk.

Afgezien van hun beginperiode, ben ik nooit een groot fan van Front Line Assembly geweest. De zes nummers die ik heb beluisterd zullen dat niet veranderen. Wel mogen er twee ervan op mijn afspeellijst van 2019.