Vangelis - Nocturne (2019)

Alternatieve titel: The Piano Album

geen stemmen

Griekenland
Electronic
Label: Decca

1. Nocturnal Promenade (5:51)
  2. To the Unknown Man (5:15)
  3. Movement Nine, Mythodea (3:49)
  4. Moonlight Reflections (3:11)
  5. Through the Night Mist (5:13)
  6. Early Years (3:33)
  7. Love Theme Blade Runner (6:05)
  8. Sweet Nostalgia (3:39)
  9. Intermezzo (3:46)
  10. To a Friend (5:24)
  11. La Petite Fille de la Mer (4:45)
  12. Longing (3:45)
  13. Chariots of Fire (5:27)
  14. Unfulfilled Desire (4:24)
  15. Lonesome (5:51)
  16. 1492: Conquest of Paradise (4:52)
  17. Pour Melia (1:12)
  • vanaf vrijdag 25 januari te koop
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Vangelis wil blijkbaar voorlopig nog niet met pensioen, getuige dit nieuwe album waarin de piano dit keer centraal staat.
Naast een aantal bewerkingen van bekende nummers, ook ruimte voor nieuwe composities.
Benieuwd waarmee hij op de proppen komt zetten.

avatar van Gerards Dream
Ben ook benieuwd naar dit album. Een ding weten we al zeker Vangelis heeft met de jaren bewezen dat hij aardig de toetsen kan beroeren Laten we hopen dat het prima plaat gaat worden om de koude donkere nachten door te komen.

avatar van vigil
Ik verwacht een hele rustige knapperende haardvuur plaat maar goed dat kan ook mooi zijn.

avatar van Gerards Dream
Sinds kort is op YouTube een voorproefje te horen van dit album en dat klinkt al veel belovend.

Vangelis - Vangelis: Nocturnal Promenade from 'Nocturne - The Piano Album' - YouTube

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Klinkt mooi en eigenlijk ook zo'n beetje wat er ik van had verwacht.
Naast de piano zijn ook de zo kenmerkende synthesizers waar Vangelis zich mee onderscheidt, op de achtergrond te horen.

In ieder geval eentje om naar uit te kijken.