Eric Dolphy - Musical Prophet: The Expanded 1963 New York Studio Sessions (2019)

geen stemmen

Jazz
Label: Resonance

1. Jitterbug Waltz (7:18)
  2. Music Matador (9:37)
  3. Love Me (3:22)
  4. Alone Together (13:36)
  5. Muses for Richard Davis (7:39)
  6. Muses for Richard Davis (8:31)
  7. Iron Man (9:14)
  8. Mandrake (4:47)
  9. Come Sunday (6:28)
  10. Burning Spear (11:59)
  11. Ode to Charlie Parker (8:04)
  12. A Personal Statement (Bonus Track) (15:02)
  13. Music Matador [Alternate Take] (8:05)
  14. Love Me [Alternate Take 1] (2:27)
  15. Love Me [Alternate Take 2] (3:43)
  16. Alone Together [Alternate Take] (12:14)
  17. Jitterbug Waltz [Alternate Take] (9:36)
  18. Mandrake [Alternate Take] (6:48)
  19. Burning Spear [Alternate Take] (10:31)
avatar van Tony
Soledad schreef:
bij Out to Lunch: Iron Man en Conversations, misschien wel de beste albums van Dolphy.

Ik ben al een tijdje op zoek naar deze albums, die de opmaat zijn naar meesterwerk Out to Lunch, Iron Man wordt zelfs regelmatig op hetzelfde voetstuk als Out to Lunch geplaatst omdat dat album net wat consistenter is dan Conversations, maar ze zijn allebei inderdaad moeilijk te vinden. Ik vind de hele discografie van Dolphy sowieso rommelig en ondoorzichtig, door allerlei schimmige uitgaven van verschillende, vaak onbekende labels. Ik ben dus blij dat de NY sessies, waaruit Iron Man en Conversations zijn voortgekomen, nu op een mooi verzorgde uitgave terecht komen, uitgebreid met de nodige alternate takes, wat bij goede jazz nooit een straf is natuurlijk. Hij staat hoog op mijn verlanglijstje bij deze.