Astral & Shit - ķ♭ǵǍĽwȴ (2018)

Rusland
Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Oxabuw (30:55)
  2. Vesho (30:36)
RichardKoning
Wat is dit nou allemaal,..een uit de hand gelopen weddenschap ofzo? Tijdens mijn wildste manische episoden zou ik dit niet eens kunnen "presteren". Voor zover je hier van kwaliteit mag spreken.

Deze artiest maakt (*circa) 10.0000 albums per jaar.

avatar van Cannabooze
RichardKoning schreef:

Deze artiest maakt (*circa) 10.0000 albums per jaar.

Ik begrijp de toevoegingen nieteens! Iedere week weer nieuwe albums van deze artiest, maar zelden wordt er op gestemd; laat staan gereageerd.

avatar van BeatHoven

avatar van BeatHoven
Cannabooze schreef:
770 albums.
36 keer gestemd. ?
Als je het algemeen bekijkt, heb je een punt; ikzelf stem de laatste tijd vaak en dat zal wel nog even doorgaan. Maar eerlijk, heb je last van deze toevoegingen?

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Ach...het kan nog extremer: Phrozenlight. 407 albums, 0 keer gestemd.

Overigens is Astral & Shit, ondanks de shitload aan albums, écht de moeite waard. Als je tenminste van minimale, maar sfeervolle ambient-drones en field recordings houd.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Dit is een aardig album van Ivan Gomzikov's Astral & Shit-project, maar dit keer niet meer dan dat. Het bevat 2 lange, 30 minuten-durende ambient-composities, die in variatie en stijl letterlijk in elkaars verlengde liggen.

De eerste, "Oxabuw", laat een blend horen van field recordings met daaroverheen aangenaam in het gehoor klinkende, zacht gonzende klanken die iets feeërieks met zich mee brengen. Het klinkt in ieder geval erg rustgevend, ondanks het geruis van de field recordings die redelijk nadrukkelijk op de voorgrond liggen.
"Vesho" klinkt echter exact hetzelfde als de vorige track en voegt daardoor niets toe, waardoor de vraag ontstaat waarom Ivan dit album niet als mini-album heeft uitgebracht en het dus slechts bij de eerste track gehouden had.

Blijft over een aardig, maar zeker geen memorabel album van Astral & Shit. Net geen voldoende dan ook, omdat track 2 de algehele kwaliteit van wat het album verder allemaal te bieden heeft, ontsiert, omdat het niets toevoegt.